Vés al contingut principal

Els estudiants del primer torn del Campus Ítaca presenten els seus treballs

05 jul. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Cada estiu, alumnes d'ESO fan una estada a la UAB per prendre contacte amb el món universitari a través d'activitats lúdiques i educatives. El Campus Ítaca, que es desenvolupa entre el 27 de juny i el 14 de juliol, arriba enguany a la XIIIa edició i vol incentivar els estudiants a continuar la seva formació.
Campus Ítaca
Avui, 5 de juliol, a les 18 h, a la sala d'actes del Rectorat i a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres, tindrà lloc l'acte de cloenda del primer torn del Campus Ítaca, en què els estudiants participants presentaran els resultats dels seus projectes. El segon torn es desenvoluparà del 6 al 14 de juliol. El Campus Ítaca, que porta cada any a la universitat alumnes de secundària, arriba enguany, a la tretzena edició. Hi participen 388 estudiants que han acabat tercer d'ESO procedents de 77 instituts diferents.

Es tracta d'un programa socioeducatiu dirigit a nois i noies de 15 anys que, durant el pròxim curs, l'últim de l'etapa obligatòria, hauran d'optar entre accedir al món laboral, cursar un mòdul professional de grau mitjà o bé fer batxillerat. L'objectiu és incentivar-los a continuar la seva formació per ampliar el ventall de possibilitats de futur. A més, el programa fa de la UAB un espai de convivència entre alumnat d'entorns socials diversos.

La Fundació Autònoma Solidària de la UAB gestiona el Campus Ítaca des del curs passat amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de l'Educació i el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades, i dels ajuntaments que participen al programa.

Enguany, hi ha dos torns. Les activitats formatives dirigides es duen a terme amb personal docent i investigador vinculat a la UAB de diferents facultats i centres adscrits. El campus inclou tallers, debats, problemes complexes i projectes. Totes, activitats basades en l'aprenentatge derivat de l'experiència, tenint en compte el coneixement previ dels participants i afavorint el treball cooperatiu.

Dins de