Vés al contingut principal

El rector inaugura una escola d'estiu del projecte europeu contra el canvi climàtic TeRRIFICA

28 juny 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El projecte europeu TeRRIFICA vol influir en les polítiques de mitigació i adaptació al canvi climàtic mitjançant la recerca i la innovació responsables que impliquin la cooperació entre diferents actors, les universitats entre ells. Del 28 al 30 de juny, una escola d'estiu vinculada al projecte tracta sobre l'impacte del canvi climàtic a la conca mediterrània. El rector Javier Lafuente hi ha intervingut a la inauguració.

El rector inaugura una escola d'estiu del projecte europeu TeRRIFICA

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha inaugurat una escola d'estiu sobre el canvi climàtic a la conca del Mediterrani vinculada al projecte europeu Territorial RRI Fostering Innovative Climate Action (TeRRIFICA), com a president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i de la Global University Network for Innovation.

En la seva intervenció, Lafuente ha comentat que les universitats "han d'assumir el lideratge" en la identificació de grans reptes socials i en la cerca de solucions efectives. Per això, el camí a seguir és "inqüestionablement" el de la recerca oberta i la ciència ciutadana, tot obrint els campus a la col·laboració amb el teixit social i econòmic del seu entorn. En aquest sentit, segons el rector, el projecte TeRRIFICA, que està alineat amb els objectius de desenvolupament sostenible de Nacions Unides, és clarament "un model que cal promoure" per assumir un enfocament més responsable i sostenible de la recerca i la innovació.

L'escola d'estiu es desenvolupa entre els dies 28 i 30 de juny, en format virtual, sota el títol "Climate Change in the Mediterranean Basin: evidences, discussions and citizen contributions". S'inclou dins de les activitats d'una de les regions pilot de projecte TeRRIFICA, l'àrea metropolitana de Barcelona, on l'ACUP actua com a entitat coordinadora. Aquest projecte està finançat pel programa marc H2020 i té com a objectiu influir en les polítiques de mitigació i adaptació al canvi climàtic mitjançant un seguit d'accions de recerca i innovació responsables (RRI, segons les sigles en anglès) i la creació de coneixement entre actors rellevants de les sis regions pilot. A banda de l'àrea de Barcelona, Les altres regions pilot estan situades a Alemanya, Bielorússia, França, Polònia i Sèrbia.

Les escoles d'estiu de les diferents regions han estat programades amb l'objectiu de desenvolupar idees per a una visió de futur positiva del paisatge climàtic de les ciutats l'any 2030. En el cas de l'àrea de Barcelona, l'escola es centra en la regió mediterrània i compta amb la col·laboració de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Escola de Medi Ambient de la Universitat de Girona i la Unió per la Mediterrània. L'escola inclou activitats de sensibilització, de diàleg i de generació de propostes. Hi participen tant estudiants de programes de grau, màster i doctorat en temes ambientals i climàtics com professionals que ja treballen en aquest àmbit. La trobada es desenvolupa en anglès i aplega participants tant d'Espanya com de Tunísia, Marroc, Regne Unit, Albània, Itàlia, Algèria, Egipte, França, Grècia, Sèrbia, Turquia i Veneçuela.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Aliança pels objectius