Vés al contingut principal

El rector de la UAB assisteix a l'acte de millora de freqüències a la línia del Vallès de FGC

09 des. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La millora de les freqüències a la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que es posa en marxa a partir del divendres, 9 de desembre, permetrà una millora de la interconnexió en transport públic de la UAB amb la resta de poblacions del voltant. Així ho ha explicat el rector de la UAB, Javier Lafuente, que ha assistit aquest dia a l'acte de presentació, presidit pel president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès.

RectorAragonesFGC
El rector conversa amb el president de la Generalitat, en l'acte de presentació de la millora de freqüències a la línia del Vallès de FGC, a Terrassa.

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha assistit el divendres, 9 de desembre, a l'acte de presentació de la millora de les freqüències a la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que ha tingut lloc al vestíbul de l'estació de FGC Terrassa-Vallparadís Universitat, un acte presidit pel president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, acompanyat del conseller de Territori, Juli Fernández, i de l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. També hi han estat presents el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, i el director general de FGC, Pere Calvet, així com altres alcaldes de poblacions del Vallès.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha destacat, en un moment de la seva intervenció, que aquest augment de les freqüències a la línia del Vallès és significatiu perquè suposarà una important millora de la connexió del territori amb les universitats.

Per al rector Javier Lafuente, "aquesta millora de la freqüència comportarà, en definitiva, una millora significativa de la interconnexió en transport públic de la UAB amb la resta de poblacions".

Les freqüències dels FGC en hores punta (de 7.30 a 9.30 h) augmentaran un 37% i seran cada 5 minuts cap a Terrassa i Sabadell i cada 2,5 minuts cap a Sant Cugat, i un 9% durant la resta de dia. Així, es passa de 22 a 24 trens per hora i sentit a Sant Cugat en l’hora punta i de 6 a 12 trens per hora i sentit a Sabadell i Terrassa. Circularan el doble de trens per comunicar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, un 37% més amb la UAB, un 22% més amb Sant Cugat i un 20% més amb Rubí.

Així, doncs, les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa i desapareixeran com a línies, i els trens passaran a les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també desapareix i el servei queda absorbit per les circulacions de les línies S1 i S2. Per tant, a partir d’ara els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i les parades de les actuals línies S5, S6 i S7.

FGC, el més utilitzat per arribar a la UAB

El transport públic més utilitzat per desplaçar-se fins a la UAB és FGC (un 33,9%), segons la darrera "Enquesta d’Hàbits de Mobilitat de la Comunitat Universitària de la UAB 2019". Aquesta enquesta també constata que la valoració mitjana dels FGC és de 7,3 en una escala de 0 a 10, la més alta de tots els transports públics utilitzats per arribar al campus. La comunitat UAB arriba majoritàriament en transport públic (64,3%) a la UAB, segons l'enquesta en la seva darrera edició.

Aquesta enquesta també assenyala que entre les persones que combinen més d’un mitjà de transport per arribar a la UAB destaca el pes de les que combinen diferents mitjans de transport públic, principalment metro+FGC (17,2%) i bus+FGC (11,3%), seguit de bus+Renfe (7,8%), metro+Renfe (6,4%) i Renfe+FGC (3,4%).

Horaris FGC: https://www.fgc.cat/linies-i-horaris/

Més informació: https://www.uab.cat/web/detall-de-noticia/la-uab-millor-connectada-en-transport-public-1345765928298.html?noticiaid=1345875410358

Dins de