El rector anima a potenciar l¿intercanvi de bones pràctiques a la Jornada de Qualitat Docent
Amb l’objectiu de potenciar l’intercanvi i la compartició de bones pràctiques en la gestió de la qualitat, es va celebrar la Jornada de Qualitat Docent de la UAB el dijous 12 de juny a l’Escola d’Enginyeria. S’hi van dur a terme diverses presentacions i una taula rodona «per avançar plegats i per innovar i trobar solucions a problemàtiques compartides», segons va dir el rector en la benvinguda a l’acte, que va reunir més de 50 persones.

El director de l’Escola d’Enginyeria, Ian Blanes; el vicerector d’Estudis i de Qualitat, Ramon Vilanova, i el rector de la UAB, Javier Lafuente, van oferir unes paraules de benvinguda a les més de 50 persones assistents (equips de deganat, gestors de qualitat dels centres, tècnics de l’Oficina de Qualitat Docent, i professorat i PTGAS implicat) a la Jornada de Qualitat Docent de la UAB el dijous 12 de juny a l’Escola d’Enginyeria. «Heu estat decisius i corresponsables en un procés complex però fonamental per comprovar l’adequació del sistema implantat en l’assegurament de la qualitat», va assenyalar el rector per agrair la tasca del personal implicat.
Javier Lafuente va explicar que la Universitat ha de garantir que les noves propostes docents, fruit d’una major flexibilitat (com, per exemple, les microcredencials) o d’incorporar enfocaments alternatius a la docència (com ara la hibridació), se sustentin en un sistema que en garanteixi la qualitat docent. «Després d’una etapa en què ja hem certificat els sistemes de gestió interna de la qualitat de pràcticament tots els centres propis, ara hem de seguir en la direcció de l’eficiència amb la consolidació, primer de tot, d’una comunitat de qualitat més participativa i cooperativa, que respongui encara millor a les necessitats dels centres en l’àmbit de la gestió de la qualitat».
A continuació, hi va intervenir el director de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), Jaume Valls, que va presentar el nou Marc QUALINS. Valls va destacar el cas de la UAB: «No és habitual que una universitat tingui pràcticament tots els centres acreditats institucionalment, com és el cas de la UAB». També va detallar que gairebé la meitat dels títols que s’ofereixen a Catalunya estan acreditats (uns 803 títols).
Tot seguit, Joan Antoni Alcaide, cap de l’Oficina de Qualitat Docent, va presentar l’aplicació informàtica UNIKUDE per a la gestió del sistema de garantia interna de qualitat (SGIQ).
Després va tenir lloc la taula rodona «La formació dual a la universitat», en la qual van participar Gloria Estapé, responsable de Formació Dual de la Facultat d’Economia i Empresa; Ignasi Florensa, director de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià, i Margarita Freixas, degana de la Facultat de Filosofia i Lletres. La taula la va moderar Albert Basart, coordinador de l’Àrea d’Avaluació de la Qualitat d’AQU Catalunya.
Tot seguit, es van presentar experiències i bones pràctiques de diversos centres docents: la Facultat de Ciències, amb Juan Jesús Donaire, degà, i Mar Jorba, gestora de qualitat; la Facultat de Traducció i d’Interpretació, amb Lupe Romero, vicedegana d’Alumnat, i l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià, amb Olga Vendrell i Joan Ramon Molero, anterior i actual responsables del Servei Intern de Qualitat, respectivament.
Ramon Vilanova va tancar aquesta jornada, que va voler respondre a un dels objectius del Pla director de l’Equip de Govern per a aquest any: consolidar la comunitat de qualitat per potenciar l’intercanvi i la compartició de bones pràctiques en gestió de la qualitat.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Educació de qualitat