Vés al contingut principal

El projecte divulgatiu NanoEduca rep el Premi Nacional de Comunicació Científica

04 des. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El president de la Generalitat va lliurar dimarts els Premis Nacionals de Recerca 2018, que atorga el Govern i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. El programa NanoEduca, amb participació de la UAB, va rebre el premi en la categoria de Comunicació Científica.
Projecte Nanoeduca
El Teatre Nacional de Catalunya va acollir ahir al vespre la cerimònia d’entrega dels Premis Nacionals de Recerca que atorga cada any el Govern de la Generalitat i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).  El president de la Generalitat, Quim Torra, i la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat i presidenta de la FCRi, Àngels Chacón, van lliurar el Premi Nacional de Comunicació Científica 2018 al programa NanoEduca, una iniciativa conjunta de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB),  la Universitat de Barcelona i el Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE), amb l’objectiu de formar el professorat de secundària en nanociència i nanotecnologia i generar materials d’aprenentatge pràctics que es puguin aplicar a l’aula.

Per part de la UAB, participen en el programa dues professores del Grau en Nanociència i Nanotecnologia, Gemma Garcia, del Departament de Física com a coordinadora UAB i Julia Lorenzo, de l'Institut de Biotecnologia i de Biomedicina, com a membre de l’equip de treball. El programa es divideix en tres línies d’acció complementàries: formació de professorat; Nanokit (maletes pedagògiques disponibles en préstec gratuït als Centres de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació); i concurs anual de pòsters i vídeos sobre nanotecnologia. Des del 2015, els continguts de NanoEduca han arribat a més de 6.000 alumnes de més de 300 centres educatius, principalment a Catalunya però també al País Basc, la Comunitat de Madrid i la ciutat austríaca de Salzburg.

Els Premis Nacionals de Recerca d’aquesta edició han estat per a la professora de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (UB) Licia Verde, l’investigador de la UPF Marc Güell i la Fundació Pasqual Maragall per a la Recerca sobre l’Alzheimer.

Dins de