Vés al contingut principal

El Programa de Generació d'Idees busca solucions innovadores per revaloritzar els residus

16 juny 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El programa d'emprenedoria del Parc de Recerca UAB obre inscripcions i està dirigit a personal investigador de tots els àmbits. En aquesta edició es vol trobar solucions a reptes de simbiosi industrial per gestionar els recursos de manera més eficient i trobar nous usos per als residus.

El Programa de Generació d’Idees busca solucions innovadores per revaloritzar els residus

Aquesta 11a edició del Programa de Generació d'Idees està enfocada a generar projectes per revaloritzar els residus sobrants de les empreses i institucions i a gestionar-los de manera més eficient, el que s'anomena simbiosi industrial. L'objectiu és detectar necessitats i oportunitats en matèria de gestió de residus i recursos, i avançar cap a una economia més verda.

Diferents empreses i entitats han plantejat les seves necessitats perquè personal investigador de totes les disciplines pugui trobar solucions innovadores i generar projectes. Els reptes, que es poden consultar ampliats al web del Programa, van des de l’excés de biomassa forestal, fins a la gestió d’aigües residuals industrials, la reutilització dels envasos de plàstic, entre d’altres. A més, també és possible fer la inscripció al Generació d’Idees amb un repte propi relacionat amb la simbiosi industrial.

El Programa, que es desenvoluparà entre els mesos de setembre i desembre, està plantejat per fases:

• 29 de setembre: Laboratori d'idees. És una sessió per crear equips multidisciplinaris i definir la solució a partir dels coneixements dels participants.
  • Els mesos d’octubre i novembre es faran 10 hores de formació i 6 hores de mentoring.
  • Del 23 de novembre al 16 de desembre: Serà la fase de prototipatge als UAB Open Labs, els laboratoris d’innovació oberta de la universitat.
  • 17 de desembre: Concurs final dels millors projectes.

Les sessions es faran de forma presencial o virtual en funció de l'evolució de la situació sanitària provocada per la Covid-19.

Les inscripcions al Programa, que té places limitades, romandran obertes fins al 21 de setembre.

Aquesta edició s'organitza dins el projecte europeu SeeRRI i compta amb el suport de Catalunya Emprèn i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Indústria, innovació i infraestructures