Vés al contingut principal

El professor Jordi Julià rep el Premi València 2018

23 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Jordi Julià, professor del Departament de Filologia Espanyola, ha rebut el Premi València en la categoria de poesia en valencià de la Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis d’Investigació. A més, van guanyar tres alumni: Antoni Corominas (assaig), Javier Velaza (poesia en castellà) i Mònica Richart (narrativa en català).
El professor Jordi Julià rep el premi València 2018
La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació ha concedit el Premi València a Jordi Julià, professor del Departament de Filologia Espanyola de la UAB per la seva obra Shakespeare i el desig, en la categoria de poesia en valencià. A més, tres alumni de la UAB van resultar guanyadors: Antoni Corominas (assaig), Javier Velaza (poesia en castellà) i Mònica Richart (narrativa en català). La cerimònia d’entrega del guardó va tenir lloc el 18 d’octubre al Centre del Carme de València.

Shakespeare i el desig és un llarg monòleg dramàtic en versos decasíl·labs blancs en què Shakespeare reflexiona sobre els seus sonets i la seva obra dramàtica, i entre altres temes tracta del món de la literatura i del teatre, dels problemes d’autoria, de la passió amorosa i de la identitat sexual.

Jordi Julià és poeta, assagista i professor del Departament de Filologia Espanyola de la UAB. Imparteix les assignatures de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada a la Facultat de Lletres. Especialitzat en l’anàlisi de la poesia i la literatura contemporània, i bon coneixedor de l’obra de Mercè Rodoreda, Màrius Torres i Gabriel Ferrater, els seus estudis han merescut distincions nacionals i internacionals, com el premi Siglo XXI (Mèxic), el Dámaso Alonso (Santiago de Compostel·la), el Josep Vallverdú (Lleida) o, més recentment, el premi Internacional Walter Benjamin (2016) i el premi València Alfons el Magnànim (2016). Alguns dels seus darrers títols d’assaig són Poètica de l’exili (2011), Els cants de l’èxode (2016), Poesia i identitat (2016) o L’autor sense ombra (2017). Així mateix, la seva obra lírica ha rebut guardons destacats del domini lingüístic català, com els Jocs Florals de Barcelona, el premi Octubre de València o el Joan Alcover de Palma. Entre els darrers llibres de poesia publicats destaca Gent forastera (2014), Post-its (2016) i Marques de mans (2017). Enguany ha rebut la Beca Montserrat Roig 2018 de l’Ajuntament de Barcelona per una investigació sobre els Jocs Florals de Barcelona entre 1900 i 1936.

Dins de