Vés al contingut principal

El futur de l'educació vist per antics estudiants com Jaume Barberà o Jaume Cela

15 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper dimecres, 23 de novembre, la Facultat de Ciències de l'Eduació acollirà una taula rodona d'antics estudiants titulada "Cap on va l'educació a Catalunya?" El periodista Jaume Barberà, l'escriptor Jaume Cela o els pedagogs Montserrat Anton i Enric Roca participaran en la taula rodona, moderada per la professora Àngels Campà. Serà a les 13 hores a la Sala de Graus.
BarberaCela
La taula rodona forma part de les activitats per celebrar els 25 anys de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB (1992-2017), que s'està duent a terme al llarg d'aquest curs acadèmic. Jornades, taules rodones, xerrades, tallers, conferències, cursos, exposicions, portes obertes, entre d'altres, són algunes de les activitats previstes.

Els quatre participants de la taula rodona, tots quatre antics alumnes de la facultat, es preguntaran "Cap on va l'educació a Catalunya?", en una taula rodona que moderarà la professora de la Facultat de Ciències de l'Educació de l'Autònoma, Àngels Campà.

El periodista Jaume Barberà, que col.labora actualment en tertúlies a l'emisora de ràdio RAC1 es llicencià en Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona. Des del 2014 i fins al 2016, va dirigir i presentar el programa del Canal 33, Retrats, destaca especialment en la seva feina de presentador de televisió al capdavant de programes com Singulars, Els Matins, Bon Dia Catalunya, Paral·lel, i Retrats, programes d'entrevistes a personalitats rellevants del panorama social, polític i cultural del moment.

El 2016, publicà el libre (In)satisfets, on critica la dependència en la societat catalana de les substàncies hipnosedants mitjançant entrevistes a professionals reconeguts de l'àmbit de la salut física i mental. Abans havia publicat S'ha acabat el bròquil, un llibre divulgatiu que tracta sobre els temes socials i vitals claus en l'actualitat.

El mestre i escriptor Jaume Cela va formar part de la segona promoció de Mestres de l'Escola de la Formació del Professorat de la UAB i va tenir de professorat persones com Lluís López del Castillo, Àngels Prat, Arturo Noguerol, Carme López, Miquel Desclot, entre d'altres, que van marcar la seva formació. Un cop va fer de mestre per diverses escoles va deixar d'exercir com a docent i va passar a formar part de l'equip de Rosa Sensat. Ha estat membre de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. També fou mestre i director del CEIP Escola Bellaterra. Ha col·laborat en premsa i en revistes pedagògiques. El seu primer llibre publicat va ser el conte infantil Els nassos del rei, l'any 1998. Durant la dècada del 1990 es consolida com un dels escriptors per a públic infantil i juvenil més importants en llengua catalana. L'any 2008 va rebre la Creu de Sant Jordi.

La professora i investigadora de la Facultat de Ciències de l'Educació, Montserrat Anton, fou directora de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB. Ha col.laborat en diferents projectes educatius, com per exemple el de la Universitat dels Nens i de les Nenes de Catalunya (UdN2.cat). Ha participat al llarg de la seva vida en diferents recerques relacionades amb l'educació i l'ensenyament.

Enric Roca, doctor en Ciències de l’Educació per la UAB, és professor titular del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Ha exercit com a docent i com a psicopedagog en centres de primària i de secundaria, concertats i públics. Ha desenvolupat càrrecs de responsabilitat directiva i d’assessorament en centres d’educació infantil, primària, secundària i d’altres etapes i modalitats educatives. Ha publicat nombrosos articles i llibres sobre temes curriculars, de formació del professorat, d’avaluació, d’educació intercultural, d’atenció a la diversitat, de la relació família i escola, del talent en educació, del model comprensiu, etc.  Des de l’any 2007 i fins el 2014 ha estat el coordinador general d'Edu21.

Dins de