Vés al contingut principal

El futur d’Europa després de les eleccions, a debat

17 maig 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els dies 23 i 30 del maig i el 13 de juny, l’ICPS de la UAB organitza, junt amb la càtedra Jean Monet Chair i l’EUPOL, un cicle de xerrades sobre les eleccions al Parlament Europeu amb l’objectiu d’ampliar el debat fora dels àmbits acadèmics més tradicionals.
Parlament Europeu
Els dies 23 i 30 de maig i el 13 de juny tindrà lloc un cicle de xerrades sobre les eleccions al Parlament Europeu, que dibuixaran els equilibris polítics dels propers anys a Europa. Aquestes activitats, organitzades per l’EUPOL, la càtedra Jean Monet Chair i l’Institut de Ciències Polítiques i Socials de la UAB, tenen com a objectiu ampliar el debat fora dels àmbits acadèmics més tradicionals i proposen un debat crític sobre els principals desafiaments de la política europea actual.

La primera sessió, que tindrà lloc al Pati Manning (carrer Montalegre, 7. Barcelona), tractarà sobre els populismes, els nacionalismes i els nous actors de cara a les eleccions al Parlament Europeu i comptarà amb les ponències d’Àngel Rivero, professor titular de ciència política de la Universidad Autónoma de Madrid; Salvador Llaudes, del Real Instituto Elcano; i Javier Arregui, càtedra Jean Monet en governança europea de la UPF.

La segona sessió, que serà a l’Aula Europa de la seu de les institucions europees a Barcelona (Passeig de Gràcia, 90. Barcelona), consistirà en un diàleg sobre els resultats de les eleccions i hi participaran Enrique Hernández i Núria Font, del Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB; i Astrid Barrio, professora de la Universitat de València.

Per últim, el 13 de juny tindrà lloc la darrera conferència, al Pati Manning de nou, i es parlarà sobre el futur d’Europa davant el nou escenari polític. En aquesta sessió intervindran Gianfranco Pasquino, catedràtic emèrit de ciència política de la Universitá degli Studi di Bologna; Joan Botella, catedràtic de ciència política de la UAB, i Ana Mar Fernández Pasarín, càtedra Jean Monnet en polítiques europees de la UAB.

L’assistència a aquest cicle és gratuïta, però cal fer una inscripció.

Dins de