Vés al contingut principal

El CAMU reivindica l'activitat presencial als campus

26 gen. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Consell Assessor Municipal d'Universitats de l'Ajuntament de Barcelona ha fet pública una declaració en què reivindica la recuperació, el més aviat possible, de la presencialitat a les universitats.

Estudiants

El Consell Assessor Municipal d'Universitats (CAMU), com a òrgan de participació de la comunitat universitària de la ciutat, manifesta la seva preocupació per les dificultats i conseqüències que planteja la reducció de l'activitat presencial als campus (de les universitats presencials) a causa de la pandèmia.

Tot i que entenem les dificultats de la situació i la necessitat de prioritzar els criteris de salut pública, volem remarcar els efectes negatius que tot plegat genera en la formació i socialització de l'estudiantat universitari matriculat en programes presencials. És innegable el gran esforç que les universitats han fet i estan fent per disposar d'aules segures i alhora el seu personal docent i administratiu per mantenir l'activitat educativa i els espais formatius utilitzant les eines digitals.

Tanmateix, voldríem demanar a les autoritats sanitàries competents que es tinguin en compte els efectes que està tenint la no presencialitat i es recuperi la docència presencial tan aviat com les condicions sanitàries ho permetin, prioritzant l'estudiantat de nou accés que encara no ha pogut gaudir d'una experiència universitària normalitzada.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Salut i benestar