Vés al contingut principal

Dues tesis de la Facultat de Veterinària reben el Premi Josep Séculi Brillas

21 juny 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Les tesis doctorals de Judith Plaza i Lluís Pons, investigadors de la Facultat de Veterinària de la UAB, han estat guardonats amb el Premi Josep Séculi Brillas, que atorga l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya i que arriba enguany a la tercera edició.
Dues tesis de la Facultat de Veterinària reben el Premi Josep Séculi Brillas
Dues tesis doctorals realitzades a la UAB han estat distingides amb el Premi Josep Séculi Brillas, que atorga l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya i que va ser lliurat a la Facultat de Veterinària.

Els guardonats van ser Judith Plaza, per la tesi titulada "Validación preclínica del receptor EP2 mastocitario como diana terapéutica antiasmática", dirigida per Fernando de Mora, professor del Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia de la UAB; i Lluís Pons, per la tesi titulada "Processos microbiològics aplicats a les unitats canines de biodetecció", dirigida per Maria Àngels Calvo, professora del Departament de Sanitat i Anatomia Animals.

El lliurament d'aquest premi, que arriba enguany a la tercera edició, va tenir lloc el 15 de juny, en un acte que va comptar amb la participació de la degana de la Facultat, Maite Martín, i el president de l'Acadèmia, Josep Llupià.

L'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya es va constituir el 1990 partint dels antecedents de l'Acadèmia Medico Veterinària Barcelonesa, creada ja el 1855, i l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Barcelona. Té com a finalitat "l'estudi i la recerca de les ciències veterinàries", el foment d'aquesta disciplina a Catalunya, l'assessorament a les administracions públiques i privades i les "relacions científiques i culturals" amb altres entitats afins. El premi Josep Séculi Brillas distingeix tesis doctorals d'aquest camp acadèmic i les persones que són guardonades són nomenades acadèmics corresponents de la institució.

Dins de