Vés al contingut principal

Docents i investigadors debaten sobre l'ensenyament de la lectura i l'escriptura

15 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Caixa Fòrum de Barcelona serà seu els dies 29 i 30 de març d’unes jornades sobre investigació educativa i pràctica docent que comptaran, entre altres coses, amb la ponència de diversos experts, amb blocs temàtics i amb una taula rodona.
Dibuix Casa
Els dies 29 i 30 de març, a les 16 h, el Caixa Fòrum Barcelona (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 6-8. Barcelona) serà seu de les "Jornades d’ensenyament de la lectura i l’escriptura: recerca i innovació a l’aula", organitzades per la UAB, la Universitat de València i la Universitat de Vic. Hi intervenen, entre d'altres, membres del Grup Llengua i Educació (LED), del Grup de Recerca sobre l'Ensenyament i Aprenentatge de Llengües (GREAL) i del Grup de Recerca de Literatura Infantil i Juvenil i Educació Literària (GRETEL), tots ells de la UAB.

La intenció d’aquesta activitat és apropar la recerca educativa i la pràctica docent per tal de millorar les competències escrites de textos escolars en català per a que puguin implementar intervencions d’aula innovadores. La idea és establir un diàleg entre investigadors, docents de tots els nivells, educadors en formació i altres agents de la comunitat educativa per tal que la investigació universitària deixi de semblar allunyada de la realitat de l’aula i d’una bona part de la comunitat educativa, com succeeix avui dia.

Les ponents de la jornada de divendres 29 seran Teresa Colomer, directora de GRETEL, i Liliana Tolchinsky, doctora en pedagogia i professora de lingüística general de la UB. També s'impartirà el primer bloc de presentacions sota el títol "Creences dels mestres". Dissabte, es tractaran dos blocs de presentacions més, "Llegir i escriure ficció" i "Ensenyar a escriure", i tancarà l'activitat una taula rodona que comptarà amb els escriptors Mercè Izquierdo i Eduard Márquez.

Dins de