Vés al contingut principal

Comunicat de les Facultats d'Educació públiques de Catalunya sobre les PAP

22 abr. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els degans i les deganes de les Facultats d'Educació de les universitats catalanes públiques han emès un comunicat, signat el dia 22 d'abril, on mostren la seva disconformitat davant la possibilitat que alguna universitat realitzi les Proves d'Aptitud Personal (PAP) als estudiants d'Educació Infantil i d'Educació Primària durant la formació i no a l’inici del procés de selecció.

foto_comunicat_educació_PAP

Segons el comunicat, "trencar la unitat de totes les universitats catalanes sobre les PAP suposaria no nomésun desprestigi per a la professió, sinó també un problema afegit en la gestió del trasllat d’expedients entre universitats, així com un greuge comparatiu per als estudiants que sí que han hagut de superar aquestes proves".

També declaren que "per garantir que els futurs mestres disposen de la preparació prèvia necessària, han de superar les PAP abans d’accedir als graus d’Educació Infantil i d’Educació Primària. Això no vol dir que aquestes proves no es puguin revisar per millorar-les i que no es puguin demanar altres requisits.".

Signen el comunicat els degans i les deganes de les següents Facultats: la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili, la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida i la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.

Dins de