Vés al contingut principal

Catalunya i el dret a una bona administració: acte a la Biblioteca de Socials

05 març 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Dijous, 12 de març, a les 18,30 h, la Biblioteca de Socials acull la presentació del llibre La Recepció a Catalunya del dret a una bona administració: la governança i el bon govern, de Francesc Mancilla. L'acte comptarà amb experts en ciència política i dret públic, administratiu i processal.
En l’acte intervindran Lluís Tort Bardolet, vicerector de Projectes Estratègics i Planificació de la UAB;  Juli Ponce, professor del departament de Dret Administratiu i Dret Processal de la UB; Mercè Corretja, cap de l’àrea de recerca de l’Institut d’Estudis Autonòmics i professora associada de l’àrea de Dret Administratiu de la UB;  i Maria Teresa Freixes Sanjuán, catedràtica del departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB.

En la seva obra, i mitjançant la metodologia del constitucionalisme multinivell, Francesc Mancilla analitza la recepció del dret a una bona administració en el dret públic català, extraient quin és l’estàndard europeu i com aquest s’ha aplicat a Catalunya, i analitzant també el seu marc jurídic estatal de referència en el si d’un Estat compost.

En l’acte s’examinaran també les implicacions dels elements jurídics de la bona administració en l’esfera de la qualitat normativa, així com aquells elements que poden ser comuns en l’àmbit diferenciat de la governança i el bon govern. Finalment, i després d’analitzar els tres ordenaments jurídics d’aplicació, es tractaran els elements de l’estàndard comú que són objecte de recepció al dret públic català.

El llibre té els seus inicis en la tesi doctoral que el Dr.Francesc Mancilla va defensar a la Universitat Autònoma de Barcelona el juliol de 2013.

La professor Maria Teresa Freixes considera que l’obra permet “posar a l’abast de la comunitat jurídica la regulació multinivell d’una institució com és el dret a la bona administració, fent evident la seva existència com a tal i mostrant les vies legals i legítimes per a assolir-lo amb tota contundència, amb els seus defectes i amb les seves virtuts.”

Dins de