Vés al contingut principal

Astral, el documental d'Évole, a la UAB

30 set. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper 13 d’octubre, a les 13h i a les 16h, la Sala Cinema de la UAB projectarà una preestrena especial, Astral, el documental realitzat per l’equip del programa Salvados amb el periodista Jordi Évole al capdavant.
Astral a la UAB
L’Astral és un antic veler de luxe reconvertit en vaixell de rescat de refugiats a les costes mediterrànies de Líbia. El seu propietari, Livio LoMonaco, fa uns mesos va adonar-se de la dramàtica situació que viu el Mediterrani des de fa anys i va decidir remodelar l’embarcació i cedir-la a Proactiva Open Arms, l’ONG de socorristes més activa en la crisi humanitària del Mare Mortum. En aquest temps, Astral ha rescat milers de persones.

Amb aquest primer film d’Évole l’espectador es pot acostar no només a la realitat de les persones refugiades sinó també a la dels socorristes i metges d’aquesta ONG i tripulants de l’Astral.

Tràiler del documental:

La presentació de la sessió a la Sala de Cinema de la UAB començarà a les 13h i anirà a càrrec de Elena Parreño i >Bibiana Guarch (de l’equip de Salvados); Albert Roma (treballador de la UABi membre de l'ONG Proactiva Open Arms); i de membres del Centre d'Estudis i Recerca Migracions amb la col·laboració del Departament d'Antropologia Social i Cultural de la UAB.

Aquest film que donarà el tret de sortida al programa de Salvados es preestrena a varis cinemes per tal de recpatar fons per a l'ONG protagonista del documental.

Reserva d'entrades i donatiu solidari

Cultura en Viu i la Fundació Autonòma Solidària insta als assistents a la projecció a col·laborar amb la causa gràcies a una entrada solidària a partir de 3 euros, que anirà íntegrament destinada al fons de Proactiva Open Arms.

Cal reservar l'entrada, a través d'aquest formulari d'inscripciója que l'aforament és limitat.

Les entrades per a les 13h s'han exhaurit però es farà un segon passe el mateix dia 13 a les 16h. Cal fer inscripció prèvia a través d'aquest formulari.

L'entrada es podrà recollir el mateix dijous 13, d'11h a 15,30h a la Sala de Cinema de la UAB.

Proactiva Open Arms

Aquesta ONG té com a missió rescatar del mar als refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa. Neix d'una empresa de socorrisme i salvament marítim amb dilatada experiència a les costes espanyoles.

Sinó pots assistir a la projecció però vols col·laborar amb aquesta entitat, pots fer a través de la seva web un donatiu o bé a aquest número de compte ES59 1491 0001 2121 8580 1020.

UAB amb les persones refugiades. #Universitatsrefugi
La projecció del documental s'emmarca amb el conjunt d'accions de sensibilització que està duent a terme la UAB per tal d'acostar la problemàtica de les persones refugiades a la comunitat universitària. A més, la universitat amb conveni amb la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat està donant resposta a les necessitats de persones que han sol·licitat protecció d'asil i està desenvolupant el Programa Acollida que compta amb la col·laboració del voluntariat de la Fundació Autònoma Solidària.

Dins de