Arranca la fase eliminatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat
El dimecres 14 d'abril va tenir lloc la fase eliminatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. L'INS Ramon Casas i Carbó, l'equip guanyador de la fase local a la Universitat Autònoma de Barcelona, va haver de disputar 4 debats. Com la resta de fases, aquesta també es desenvoluparà en línia des de l'Edifici L'Àgora del campus.

En cas que l'equip sigui el vencedor de la fase eliminatòria, s'enfrontarà el pròxim dimecres 21 d'abril a les semifinals.
El dimecres 14 d’abril es va dur a terme la fase eliminatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. A l’esdeveniment, organitzat per la Unitat de Dinamització Comunitària, van competir l’INS Ramon Casas i Carbó, el guanyador de la fase local a la Universitat Autònoma de Barcelona. Els debats es van realitzar en línia a l’Edifici de L’Àgora del campus.
L'equip, format per 6 estudiants: la Sara Casañas, l'Arnau Oliver, l'Àstrid Pérez, la Berta Presas, l'Arnau Serra, la Mària Soriano i la Bárbara Bernadàs (la capitana), haurà de debatre novament sobre el tema: És compatible el creixement global de l'economia amb el respecte al medi ambient? Cada debat, d’un total de 4, va tenir una durada màxima de 16 minuts on els oradors i oradores hauran de demostrar les seves habilitats comunicatives per defensar dues posicions (a favor i en contra). L’INS Ramon Casas i Carbó va debatre contra: l’INS Ramon Berenguer IV, representant de la Universitat Rovira Virgili; la Salle Manlleu, representant de la Universitat de Vic; l’INS Pare Vitòria, representant de la Universitat d’Alacant i l’INS Manuel de Montsuar, representant de la Universitat de Lleida.
En cas que l'equip sigui el vencedor de la fase eliminatòria, s'enfrontarà el pròxim dimecres 21 d'abril a les semifinals. El divendres 23 d'abril serà quan se celebri la gran final entre els millors dos equips que han participat en l'esdeveniment.
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives és una competició dialèctica adreçada als alumnes de 4t d'ESO, batxillerat i cicles formatius en la qual diferents equips d'estudiants debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat. L'objectiu del certamen és fomentar l'ús de la paraula i potenciar capacitats com el treball en equip, l'argumentació i la posada en escena i la relació amb l'alumnat d'altres centres.
Es poden consultar totes les notícies sobre el concurs al blog de Suma't al Debat de la UAB i al perfil de Twitter d'aquest.