Vés al contingut principal

Amat i Mayayo analitzen l’impacte de 'Catalanisme i revolució burgesa'

29 gen. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’Associació d’Amics de la UAB organitza un col·loqui sobre el llibre Catalanisme i revolució burgesa, el proper 8 de febrer, a l’Ateneu Barcelonès. Els ponents seran Jordi Amat, escriptor i filòleg; i Andreu Mayayo, catedràtic d'història contemporània.
Imatge portada llibre Catalanisme i revolució burgesa, de Solé i Tura
L’Associació d’Amics de la UAB organitza un col·loqui amb Jordi Amat i Andreu Mayayo sobre el llibre de Jordi Solé Tura Catalanisme i revolució burgesa. L’acte, que tindrà lloc el proper 8 de febrer, a les 19 h, a l’Ateneu Barcelonès (C. de la Canuda, 6. Barcelona), té per objectiu analitzar la polèmica entorn a l’obra 50 anys després de la seva publicació.

El llibre recull la tesi doctoral de Solé Tura, que va obtenir el Premi Crítica Serra d’Or d’assaig l’any 1968. L’obra va generar una certa polèmica quan va aparèixer publicada per tractar sobre les relacions entre la classe burgesa i el catalanisme.

Els ponents d’aquest col·loqui seran Jordi Amat, escriptor i llicenciat en filologia hispànica per la UB, que està especialitzat en l’anàlisi de les obres clau de la literatura de no-ficció hispànica, i ha rebut diversos premis pels seus llibres d’assaig i biografies. També hi participarà Andreu Mayayo, catedràtic d’història contemporània de la UB, que ha investigat els moviments socials i la transició política espanyola. A més, és col·laborador a RAC1, a "El Debate de la 1" i a Catalunya Ràdio.

Joan Botella, degà de la Facultat de Ciències Politiques i Sociologia de la UAB, serà l’encarregat de moderar les ponències. Jordi Casassas, historiador i president de l’Ateneu Barcelonès presentarà l’acte. Per assistir-hi és necessari omplir el formulari d’inscripció.

Dins de