Vés al contingut principal

Àlvar Sánchez presenta la xerrada 'De Pitàgores als Beatles: un viatge per la física de la música'

24 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Àlvar Sánchez, catedràtic del Departament de Física de la UAB, pronunciarà la xerrada 'De Pitàgores als Beatles: un viatge per la física de la música', dimecres 25 de febrer, a les 13h., a la Sala Teatre de la UAB (Plaça Cívica).
Alvar Sánchez
L’Associació d’Estudiants de Física de la UAB ha organitzat la xerrada 'De Pitàgores als Beatles: un viatge per la física de la música', amb la col·laboració de Cultura en Viu. L’activitat tindrà lloc dimecres, 25 de febrer, a les 13h., a la Sala Teatre de la UAB (a la Plaça Cívica).

Per què hi ha sons que sonen bé, musicals? Per què d'altres sonen malament, fan soroll? Per què som capaços, des de petits, de distingir el so dels diferents instruments? Què són les notes musicals? I les escales? Àlvar Sánchez donarà, per mitjà de la física, i acompanyat amb un piano de mitja cua, les claus per entendre i apreciar encara més l’art de la música.

Àlvar Sánchez és catedràtic al departament de Física de la UAB i investigador d'ICREA Acadèmia. Els seus temes de recerca són la superconductivitat, el magnetisme, la nanociència i els metamaterials. Amb interès per la divulgació científica, ha participat en nombroses activitats adreçades a apropar la ciència al públic, sempre al voltant de la superconductivitat, la invisibilitat, i la física de la música.

Dins de