Vés al contingut principal

Ali Lmrabet parla de les dificultats per exercir el periodisme al Marroc

17 set. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Ali Lmrabet és un referent de la llibertat de premsa al Marroc. El 23 de setembre, a la Facultat de Ciències de la Comunicació, dissertarà sobre les dificultats que ha patit al llarg de la seva carrera per exercir el periodisme al seu país. L'acte, obert, s'emmarca dins de l'assignatura "Periodisme internacional".
Ali Lmrabet
El proper 23 de setembre, a les 10 h, el periodista marroquí Ali Lmrabet pronunciarà la conferència "Periodisme crític al Marroc. Professió d'alt risc" a l'aula magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació. La xerrada està organitzada pel Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació dins de l'assignatura "Periodisme internacional".

Lmrabet, que va iniciar la seva carrera professional com a diplomàtic abans de convertir-se en periodista, ha dirigit les publicacions Le Journal, Demain (i la seva versió en àrab, As-sahifa), Demain magazine (primer setmanari satíric francòfon del país) i Doumane, sempre exercint la professió des d'una posició independent i compromesa que l'ha enfrontat repetidament a les autoritats marroquines.

El govern va tancar tant Le Journal com Demain, As-sahifa i Demain magazine. Tres anys més tard, Lmrabet va ser condemnat a una pena de quatre anys de presó, motiu pel qual va realitzar una vaga de fam fins a ser indultat el 2004. Del 2005 al 2015, ha patit la prohibició d'exercir el periodisme al Marroc i, recentment, ha realitzat una nova vaga de fam a Ginebra fins a recuperar el dret a renovar el seu passaport i tornar al Marroc. Actualment, prepara la sortida d'una nova revista.

Lmrabet ha tractat temes normalment silenciats als mitjans marroquins com ara la corrupció política, la repressió del Front Polisario, els casos de desaparicions i tortures a mans de les autoritats o la misèria al Rif. Va ser també l'autor de la primera entrevista en un país àrab a un primer ministre israelià (a Binyamín Netanyahu el 1998). Ha rebut nombroses distincions, com ara el premi Protagonistas de periodisme, el premi Reporters Sanf Frontières - Fondation de France, el premi José Couso a la Libertad de Prensa o el XVII Premi Solidaritat de l'Institut de Drets Humans de Catalunya.

Dins de