Vés al contingut principal

Ada Parellada fa una demostració culinària al Saló de l'Ensenyament

15 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB impartirà, el proper curs, els cicles formatius de grau superior de Direcció de Cuina i de Comerç Internacional. Al Saló de l'Ensenyament, el 12 i el 13 de març, la cuinera Ada Parellada, que col·laborarà amb el CFGS de Direcció de Cuina, va oferir una demostració culinària a l'estand de la UAB.
Ada Parellada a l'estand d'UAB Formació Professional al Saló de l'Ensenyament
La reconeguda cuinera Ada Parellada col·laborarà el proper curs amb el cicle formatiu de grau superior en Direcció de Cuina de la UAB. Parellada va oferir una exhibició culinària dins del Saló de l'Ensenyament els dies 12 i 13 de març, a l'estand d'UAB Formació Professional. La UAB oferirà també, el proper curs, el CFGS en Comerç Internacional, amb formació en xinès comercial: introducció a la cultura, els costums, els protocols i l'idioma xinès.

La UAB ha estat una universitat pionera en impartir, a través de la seva fundació, estudis de formació professional amb qualitat universitària. Els cicles formatius de grau superior (CFGS), organitzats per UAB Formació Professional, donen accés a la titulació de tècnic superior. La UAB ofereix uns itineraris formatius que permeten accedir a estudis universitaris amb reconeixement de crèdits. La UAB ha estat la primera universitat pública catalana en oferir, mitjançant la seva Fundació, aquest tipus de titulacions amb els valors afegits de la qualitat universitària i l'acreditació oficial en anglès i francès.

El CFGS de Direcció de Cuina ofereix estudis orientats a l'assoliment de les competències necessàries per la gestió de cuines de producció reduïda (les de negocis propis o gastronòmiques) i gran col·lectivitats (càterings). Té una durada de dos anys en els quals s'estudien els idiomes anglès i francès, no només com a llengua, sinó també a través d'activitats que plantegen situacions habituals en el sector. Els estudiants es formen a les aules de demostració i de cuina de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera i podran posar en pràctica els coneixements assolits a l'Hotel Campus. Un cop finalitzats els estudis l'alumne obté el títol oficial en tècnic superior en Direcció de Cuina i amb l'acreditació oficial en anglès i francès.

Fundadora del 'Semproniana'

Ada Parellada (Granollers, 1967) és filla, néta i besnéta de restauradors, els Parellada. Fa més de dos-cents anys que la seva família es dedica a cuinar i servir plats, àpats i celebracions de tota mena. El 1993, juntament amb Santi Alegre i en Joan Pluvinet, va inaugurar a Barcelona el restaurant Semproniana, nom que van escollir en homenatge a l'antiga població romana situada a l'actual Granollers. Semproniana és també el nom del seu blog sobre cuina: http://blogs.cuina.cat/semproniana/. A més, al restaurant, realitzen tots els divendres tallers de cuina per a adolescents on s'elabora "receptes fàcils i divertides amb el toc personal de cadascú". Ara, ampliarà la seva tasca divulgativa tot col·laborant amb el CFGS de la UAB.

Formació en xinès, anglès i francès per al comerç internacional

El CFGS en Comerç Internacional té com a objectiu la formació de professionals que puguin desenvolupar diverses tasques a empreses que tenen presència i activitat en l'àmbit internacional. Té una durada de dos cursos i ofereix pràctiques professionals a empreses i possibilitats d'intercanvi i de projecció internacional. El programa posa també un èmfasi especial en l'aprenentatge de les llengües dels principals mercats en que exporten i importen les empreses catalanes: el xinès per comerciar amb la Xina, el francès amb el Magreb i l'anglès. Les sortides professionals s'orienten a agències comercials i de duanes, entitats financeres i d'assegurances, empreses d'importació i exportació, empreses de logística i transport i departaments de comerç internacional de qualsevol empresa.

Dins de