Vés al contingut principal

Acte multitudinari en l'entrega dels premis Argó de Batxillerat.

17 juny 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Argó premia 49 treballs de recerca,  realitzats per un total de 58 estudiants,  d’entre 394 treballs de recerca presentats per reconèixer l’esforç i talent d’estudiants de batxillerat i incrementar els vincles amb els centres d’ensenyament secundari.
Reunió del Consell Social

Aquest dimarts, 16 de juny, s’ha realitzat l’acte de lliurament del 12è premi Argó de treballs de recerca de Batxillerat. La sessió ha estat conduïda per Francesc Xavier Ribes, comissionat del rector per a la Societat de la Informació de la UAB  i ha comptat amb la participació de Joan Carbonell, degà de la Facultat de Filosofia i Lletres; Antoni Méndez, degà de la Facultat de Ciències; Josep Vendrell, degà de la Facultat de Biociències; Carme Ruiz, directora de l'ICE; Mario García, president de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social de la UAB; Joan Gumbert, subdirector general d'Innovació, Formació i Orientació de la Generalitat; i Jaume Moncasi i Josep Masalles, president i secretari, respectivament, del jurat del premi Argó.

En l’acte, Mario García ha recordat que el nom d’Argó prové del vaixell que va portar els argonautes, en la mitologia grega, als confins del món, animant als estudiants presents a “anar agosaradament on mai ningú hi ha estat abans” i instant als joves a recuperar la cultura de l’esforç sense perdre de vista que el Consell Social vetlla perquè es satisfacin les seves expectatives. Jaume Gumbert, per la seva banda, ha recordat que el treball de recerca només es fa a Catalunya, havent-n’hi  més de 30.000 a l’any, i que malgrat que és un exercici complex és un procés imprescindible. Carme Ruiz, també ha felicitat als estudiants per la feina ben feta i ha posat de relleu que la transició entre la secundària i la universitat ha de tenir la qualitat necessària i que des del campus d’excel·lència de la UAB es fa els possibles per mantenir –la. Finalment, Josep Masalles ha agraït la presència de tots els assistents a l’acte i ha assegurat als estudiants que el fet d’estar en l’acte, ja és un premi indicador de qualitat acadèmica en si mateix. Per cloure la sessió,  els autors dels treballs de recerca guanyadors del primer premi,  d’àmbits molt diversos, han fet la presentació de la feina feta agraint el reconeixement que se’ls hi fa des de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Els Premis Argó per Batxillerat han comptat amb un total de  49 distincions:  7 primers premis, 7 segons premis, 7 tercers premis i 28 mencions honorífiques en aquesta edició.  S’ha de recordar que Argó es va iniciar l’any 2004 amb la participació de 120 treballs de recerca i, enguany, s’ha comptat amb la participació d’un total de 394, presentats des de 115 municipis diferents on es cursa batxillerat.

Per informació podeu consultar el Programa Argó

Dins de