Vés al contingut principal

Acord de mesures relatives a la prestació de serveis amb malalties d'especial gravetat

27 maig 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB ha signat un acord a la Mesa d'Universitats Públiques Catalanes que permet establir mesures com la flexibilitat de la jornada laboral i l'adaptació progressiva per facilitar la reincorporació de les persones treballadores després d'haver patit malalties oncològiques o altres malalties d'especial gravetat.

Salut Laboral

Les persones treballadores poden sol·licitar l'aplicació de les mesures de l'acord a través del formulari que s'ha habilitat.

La UAB ha signat un acord a la darrera sessió de la Mesa d’Universitats Públiques Catalanes que permetrà establir mesures relatives a la prestació de serveis a les persones que es reincorporin després d’haver patit malalties oncològiques o altres malalties d’especial gravetat.

Aquest acord és d’aplicació a tot el personal de la universitat, tant el personal d’administració i serveis com personal docent i investigador, a partir de la seva signatura, el 26 de maig de 2021.

La signatura de l'acord és un pas endavant en les mesures aplicades fins ara i reconeix el dret de les persones treballadores a rebre protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball, protecció de la salut en sentit ampli que segons l’OMS ha d'abastar tant la salut física, com la salut emocional i social, entesa com un estat de benestar en què la persona se sent bé i pot desenvolupar les seves capacitats i afrontar les situacions quotidianes d’estrès i, entre d'altres aspectes, pot treballar de manera eficient.

L’acord inclou mesures com l’adaptació progressiva de la jornada de treball, la flexibilitat horària i facilitats per al gaudiment de les vacances pendents en el moment de la reincorporació i de l’any en curs. I també contempla el dret a acollir-se a la modalitat de teletreball de manera preferent.

Per tal que el personal pugui sol·licitar l'aplicació de les mesures relatives a la prestació de serveis amb malalties d'especial gravetat que estableix l'Acord de la Mesa d'Universitats Públiques Catalanes de 28 de maig de 2021, s'ha habilitat un formulari.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Treball digne i creixement econòmic
  • Salut i benestar

Dins de