Vés al contingut principal

2.800 persones de 43 municipis han estat beneficiàries de la tasca social de la UAB

29 maig 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Fundació Autònoma Solidària (FAS) ha dut a terme aquest curs 11 programes d’acció social que han beneficiat a 2.816 persones en hospitals, presons, centres de menors, escoles i instituts, i a la mateixa universitat. Són persones de 43 municipis, i la tasca l'han dut a terme 410 voluntaris de la UAB.
VoluntarisFASHospitals

Amb la voluntat de fer visible totes les activitats realitzades durant el curs, fer-ne balanç i, alhora, donar veu a les persones que hi han participat, la Fundació Autònoma Solidària ha celebrat un acte de cloenda, el dimecres, 29 de maig, a l'edifici Rectorat, en el qual s’ha escoltat la veu i experiència d'algunes de les persones que han estat protagonistes de les accions solidàries dutes a terme. S'han dut a terme dues taules rodones, una sobre el programa d'Acollida a persones refugiades i un altra sobre el voluntariat. L'acte l'ha presentat el fundador del diari El Crític i alumni UAB, Sergi Picazo.

A la taula rodona "UAB Refugi”, i hi ha participat Louai Almadani, estudiant vinculat al Programa d’Acollida com a beneficiari d’una beca per a estudiants en situació de refugi; Marta Arumí, professora col·laboradora del Programa d’Acollida; Joan Creus, 1er Tinent d'alcalde de l’Ajuntament de Castellar del Vallés i Khaoula Benomar, voluntària d’Acompanyament social del Programa d’Acollida.

A l'altra taula rodona, “Experiències que transformen”, hi ha intervingut Anna Vila, voluntària del programa de Justícia d'adults; Eulàlia Sot, psicòloga de la Sub-direcció general de Drogodependències de l’Agència de Salut Pública de Catalunya; Maria Olivé, estudiant amb beca de col·laboració amb la FAS per dinamitzar el programa de voluntariat sociosanitari i Laura Girbau, professora col·laboradora deel programa CROMA 2.0 amb el projecte de cinema social. També s'ha projectat un emotiu vídeo resum de totes les activitats dutes a terme el curs. L'acte ha estat clausurat per Carlos Sánchez, Vicerector de Relacions Institucionals i Cultura i President de la Fundació Autònoma Solidària.

Per a la transformació social

En total, han estat 2.816 les persones beneficiàries de la tasca social de la FAS, procedents de 43 muncipis diferents, gràcies als 11 programes socials que han dut a terme 410  voluntaris durant aquest curs acadèmic.

Els principals programes són els socieducatius (a Primària, el CROMA 2.0; a Secundària, UniX i LetsGo!, i el Campus Ítaca); d'Acollida per tal d'acompanyar persones en cerca de refugi; de Justícia, que es desenvolupa a les presons de Brians i Quatre Camins i als centre juvenils de L'Alzina, Els Til.lers i Can Llupià, entre d'altres; de Medi Ambient; de Salut; i sociosanitari, que es duu a terme a l'Hospital de la Vall d'Hebron, Hospital de Sant Pau i al Centre Fòrum de l'Hospital del Mar.

Estudiants de les diferents titulacions de la UAB i també PAS i PDI han col·laborat per a col·lectius en risc d’exclusió, persones internes en centres penitenciaris i en centres educatius de menors, persones ateses en centres sociosanitaris i hospitalaris, persones en situació de refugi i usuaris del PIUNE.

Novetats d'aquest curs

Des de fa més de 15 anys, la FAS promou programes de voluntariat sociosanitari a Vall d’Hebron i a Centre Fòrum de l’Hospital del Mar, que tenen una molt bona acollida entre l’alumnat de la UAB. Com a novetat, aquest curs s’ha ampliat aquest voluntariat sociosanitari a l'Hospital de Sant Pau.

Amb el lema #UABRefugi, la UAB ha dut a terme múltiples activitats aquest curs centrades en les persones en situació de refugi. Aquest curs diferents estudiants refugiats s'han incorporat a graus i postgraus de la UAB i des de la UAB se 'ls ha acompanyat perquè poguessin reprendre els seus estudis universitaris. Tambés s'ha organitzat la Setmana de les migracions i els drets humans i s’ha fet un treball intens amb estudiants i professorat en aquest sentit. Ara s’està treballant en la dotació d’un fons per a beques d’estudi per a persones refugiades.

Enguany, també s'ha donat un impuls a la promoció de l’ApS (Aprenentge Servei) aprofitant l’experiència de la FAS en relació a entitats i institucions socials del territori.

La FAS és una entitat social universitària que té la missió de facilitar eines per contribuir a fer que la comunitat universitària formi part d'una ciutadania activa, crítica i agent de transformació social. Per fer-ho, la FAS dissenya i executa projectes d'acció social universitària i de sensibilització i foment del'esperit crític amb l'objectiu últim de generar un impacte social per a fomentar la justícia social i la millora de l'entorn i la qualitat de vida de les persones.

Dins de