Sala de premsa Premsa i mitjans

Millor projecte d’investigació sobre Dret Financer i Tributari

Els tres guanyadors del premi

Els professors de la Facultat de Dret, Zuley Fernández, Miguel Ángel Sánchez Huete i José Antonio Fernandez, són els autors d'un projecte de recerca sobre tributació a l'Ajuntament de Barcelona, considerat el millor projecte d’investigació sobre Dret Financer i Tributari del 2020, que ha guanyat els Premis Jurídics Ferrer Eguizábal.

18/02/2021

Els premis Ferrer Eguizábal, nascuts fa 30 anys, tenen com a objectiu promoure la investigació i l'estudi jurídic.

El guanyador dels Premis Jurídics Ferrer Eguizábal 2020 ha estat l'estudi "Tributación en el Ayuntamiento de Barcelona sobre empresas explotadoras de vehículos de movilidad personal", desenvolupat pels professors i investigadors Jose Antonio Fernández Amor, Miguel Angel Sánchez Huete i Zuley Fernández Caballero, de la Facultat de Dret de la UAB.

Els premis jurídics Ferrer Eguizábal van néixer l'any 1981. L'instigador va ser Lluís Ferrer Eguizábal, un conegut advocat i periodista, que va ser cap de la secció d'Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona. La seva fundació té com a objectiu promoure la investigació i l'estudi jurídic. I és precisament aquesta missió el que els ha empès a guardonar als tres docents de la UAB.

El jurat del premi ha estat integrat per Albert Folguera, president de la Secció de Dret Fiscal i Financer de l'ICAB, José Basi, vicepresident de la Secció de Dret Fiscal i Financer de l'ICAB, Josep M. Balcells, tresorer de l'ICAB i Núria Flaquer Molinas, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB.

L'entrega de premis es farà quan la situació pandèmica millori. Justament, fa uns dies, es va fer entrega dels Premis de l'any 2019, on també un professor de la Facultat, Guillem Izquierdo, va ser el premiat a la millor monografia. Una modalitat que enguany ha quedat deserta.

Qui són els premiats?

José Antonio Fernández Amor és professor titular de Dret Financer i Tributari. La seva trajectòria sempre ha estat lligada a la UAB. Es va llicenciar el 1991, doctorar al 1999 i fins i tot va ser becari d'investigació entre el 1991 i 1995, any que va passar a ser professor associat. Des del 1999 és professor titular. Una de les seves principals línies d'investigació és el règim jurídic de les comunitats autònomes i entitats locals; molt relacionat amb la temàtica del projecte guardonat.

Miguel Ángel Sánchez Huete, doctor en dret, va exercir l'advocacia durant més de quinze anys, en l'àrea tributària. La seva relació amb la UAB va començar l'any 2000, exercint de professor de Dret Financer i Tributari. Actualment també forma part de diversos grups d'investigació relacionats amb la fiscalitat empresarial. Entre les seves línies d'investigació cal destacar l'estudi de les sancions i infraccions tributàries, així com l'estudi de diversos mecanismes de frau. Aquestes bases de coneixement han estat clau en el desenvolupament del projecte distingit.

Zuley Fernández Caballero és doctora en Dret Tributari. Des de l'octubre de 2016 exerceix de Docent Investigadora a la UAB. Tot i llicenciar-se en dret amb unes notes excel·lents per la UAB l'any 2014, anteriorment ja havia cursat la llicenciatura i el màster en dret financer a Cuba.

Premiat en l'anterior edició

L'any 2019, un dels premis se'l va emportar el també professor de la Facultat de Dret de la UAB, Guillem Izquierdo, per la monografia sobre dret civil català ”La divisió i la temporalitat del domini: la propietat temporal del Codi Civil de Catalunya”. Però no ha estat fins al mes de febrer que s’ha dut a terme l’acte de celebració, ajornat anteriorment a causa de la pandèmia. Guillem Izquierdo ha estat sempre molt lligat a la UAB. L’any 2013, es va llicenciar i, un any després, va obtenir el màster en Dret Empresarial en aquesta mateixa facultat. Des del 2015 que exerceix d’advocat i des del 2017, que és Doctor Cum Laude en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona.