Sala de premsa Premsa i mitjans

La UAB, primera universitat catalana en arribar a les 9.000 tesis a TDX

TDX

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ja disposa de 9.000 tesis incorporades al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX). La tesi que ha arribat a aquesta fita és de l'autor Joan-Xavier Quintana Segalà i porta per títol “L'administració pública carlina a Catalunya a la guerra dels set anys (1833-1840)”.

11/11/2020

La tesi doctoral “L'administració pública carlina a Catalunya a la guerra dels set anys (1833-1840)” presentada al Departament d'Història Moderna i Contemporània de la UAB, ha estat la número 9000 incorporada per la universitat al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX). La UAB ha estat la primera universitat catalana en arribar a aquesta fita.

La investigació presentada a la tesi té com a objecte principal formular un primer estudi sobre els òrgans que van composar l'Administració carlina catalana durant la Guerra dels Set Anys (1833-1840). La tesi se centra en l'orgànica de l'Administració carlina, és a dir, en els òrgans de govern i les seves funcions. El plantejament intenta apropar-se a l'anàlisi jurídica i la conducta cultural del conjunt humà que s'estudia, tot situant el carlisme en la seva jurisdicció, i del sistema cultural.

Tesis Doctorals en Xarxa

TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) és un repositori cooperatiu que conté, en format digital, tesis doctorals llegides a les universitats de Catalunya i d'altres comunitats autònomes. La consulta de les tesis és d’accés lliure i permet realitzar cerques al text complet, per autor/a, director/a, títol, paraules clau, universitat i departament on s'ha llegit, any de defensa, entre d’altres. Els objectius d'aquest repositori, gestionat i coordinat pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), i patrocinat per la Generalitat de Catalunya, són difondre, arreu del món i a través d'internet, els resultats de la recerca universitària; oferir als autors de les tesis una eina que incrementa l'accés i la visibilitat del seu treball, i afavorir l'edició electrònica en obert de la producció científica pròpia. En total ja es poden consultar a TDX més de 32.000 tesis a text complet.

Més informació: