Sala de premsa Premsa i mitjans

La UAB nomena doctor 'honoris causa' al criminòleg Anthony Bottoms

Anthony Bottoms

El criminòleg britànic Anthony Bottoms, expert en l'efectivitat empírica de les polítiques criminals i defensor de sistemes punitius més humanistes, serà investit doctor honoris causa per la UAB a proposta de la Facultat de Dret.

17/03/2021

El Consell de Govern de la UAB ha aprovat el nomenament com a doctor honoris causa del catedràtic de criminologia de la Universitat de Cambridge Anthony Bottoms, que ha estat proposat per la Facultat de Dret. Es tracta d'un dels principals promotors d'una política criminal humanista sostinguda sobre bases empíriques. Serà investit properament, en una cerimònia encara sense data.

Bottoms es va formar a les universitats d'Oxford i Cambridge i va exercir la docència a la Universitat de Sheffield. Es va reincorporar a Cambridge el 1984, on va esdevenir director de l'Institut de Criminologia i, més endavant, director del Centre de Teoria y Filosofia Penal. El seu treball es basa en el concepte que les polítiques criminals més avançades han de comptar amb suport empíric sobre la seva efectivitat. Ha desenvolupat aquesta idea en diversos àmbits per tractar de demostrar que els sistemes punitius més humanistes poden ser més efectius: ha estudiat, per exemple, com les penes alternatives poden servir per reduir l’ús de la presó, i ha constatat que els joves infractors tenen voluntat de canviar i que el suport social, enlloc de la resposta punitiva, facilita aquest procés.

El nou doctor honoris causa ha estat conferenciant en el Màster en Criminologia i en el Grau en Criminologia de la UAB i va participar en les jornades commemoratives del desè aniversari del màster. Ha col·laborat en l'activitat investigadora de l'àmbit criminològic tot acollint, a l'Institut de Criminologia de Cambridge, investigadors de la UAB que hi han realitzat estades de recerca. A més, el 2016, va inaugurar el XI Congres Espanyol de Criminologia, organitzat per la UAB i el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada. Les seves línies de recerca en temes com les penes alternatives, la qualitat de vida a presó o el desistiment i la reinserció han estat molt influents entre els experts en criminologia de Catalunya.

Entre altres reconeixements, Bottoms ha rebut el premi Sellin-Glueck de la Societat Americana de Criminologia i el premi de la Societat Europea de Criminologia. Ha rebut doctorats honoris causa també a la Universitat de Sheffield, la Queens University Belfast i la Universitat de Malmö.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Reducció de les desigualtats
  • Educació de qualitat