Go to main content

UAB students advise secondary school students through the Brúixola project

25 Oct 2024
Share via WhatsApp Share via e-mail

A new edition of the Brúixola project began this week, an initiative by the UAB Institute for Education and the Equality and Diversity Service. The project consists in putting UAB students in contact with upper secondary school students to help them during their period of transition from secondary to higher education.

Projecte Brúixola

Brúixola es desenvolupa al llarg del curs i l'alumnat de la UAB i dels instituts manté un contacte regular tant en format telemàtic com en forma de trobades presencials. L'edició d'enguany ha començat amb la rebuda dels i les alumnes de batxillerat a la UAB, on han tingut el seu primer contacte amb el campus i amb els estudiants dels diferents graus que els assessoraran.

Entre els dies 22 i 24 d'octubre, quatre-cents alumnes procedents de vuit instituts vallesans han estat rebuts al Rectorat i, seguidament, han visitat el campus de la mà d'estudiants de grau. Ho han fet en petits grups organitzats segons la branca de batxillerat i el camp d'estudis universitaris de manera que, per exemple, l'alumnat de batxillerat humanístic sigui acompanyat per estudiants de les facultats de Filosofia i Lletres o Traducció i Interpretació, l'alumnat de batxillerat tecnològic per estudiants de l'Escola d'Enginyeria, etc.

L'objectiu del projecte és crear una relació de confiança, de proximitat i de corresponsabilitat entre els estudiants tutors i els tutelats per tal d'afavorir la presa de decisions sobre els futurs estudis universitaris. Els tutors ofereixen suport i informació en base a la seva pròpia experiència sobre les opcions i característiques dels estudis universitaris, així com sobre els diferents serveis i activitats de la UAB en general i de cada centre en particular.

Es prioritza que siguin estudiants de segon curs, és a dir, persones que fa poc temps que van fer el trànsit de la secundària a la universitat i tenien el mateix tipus de dubtes. como ara quin grau triar, si serà molt difícil, com són els exàmens i el professorat, etc. Per això, poden ser un referent proper per a l'alumnat de batxillerat. Els tutors reben sessions de formació i mantenen el contacte al llarg del curs tant amb l'alumnat dels instituts com amb l'equip tècnic de la UAB. La participació al projecte Brúixola comporta, a més, el reconeixement de dos crèdits ECTS.

The UAB, with Sustainable Development Goals

• Quality education