Estudiar

Requisits d'accés i estructura de la prova

Les persones que tingueu més de 45 anys podeu accedir a la universitat superant les proves d’accés a la universitat per a majors de 45 anys. Aquestes proves són comunes a totes les universitats de Catalunya.

També us podeu presentar, simultàniament, a les proves d’accés per a majors de 25 anys. En aquestes proves, els exercicis de comentari de text, llengua catalana i llengua castellana són els mateixos que a les proves d’accés per a majors de 45 anys. Un 1% de les places de cada titulació de grau estan reservades per accedir a persones de més de 45 anys.

La matrícula s'ha de formalitzar al Portal d'accés a la universitat del 5 al 15 de febrer del 2024.

Requisits

• No tenir cap titulació o qualsevol altre requisit general d’accés que habiliti per accedir a la universitat.
  • Tenir 45 anys o més durant l'any natural en què es fa la prova.

Estructura de la prova

Part general: cadascun dels exercicis es puntua de 0 a 10.

1. Comentari de text: desenvolupament d’un tema general d’actualitat. La finalitat de la prova és avaluar la capacitat de raonament i les competències adquirides en expressió escrita, lectura, capacitat d’interpretació i capacitat de construcció d’un discurs escrit.
  2. Llengua catalana.
  3. Llengua castellana.

La validesa de la qualificació d’aquesta part general és indefinida.

Entrevista personal: podeu sol·licitar l'entrevista personal les persones que hagueu superat la part general. L'entrevista només es pot sol·licitar per a un únic estudi, centre i universitat. Aquesta universitat no ha de ser, obligatòriament, la mateixa on hagueu fet la part general de la prova. La gestió acadèmica del centre on s'imparteixen els estudis pels quals hagueu sol·licitat fer l'entrevista es posarà en contacte amb les persones interessades per comunicar-vos la data i hora de l'entrevista.

La qualificació de l'entrevista personal serà vàlida durant tres anys (l'any que la supera i dos més) i únicament per al mateix estudi de grau i per a la universitat on es va superar. És imprescindible que dins del termini de matrícula, el candidat faci una petició a l'Oficina d'Accés a la Universitat (OAU) a través de la Bústia de contacte i sol·liciteu la validesa de l'entrevista per a la convocatòria de l'any en curs. Un cop rebuda la petició des de l'OAU us indicaran els tràmits que heu de fer. Aquest tràmit s’ha de fer dins del termini de matrícula.

Tot aquell alumnat de MG45 que hagi superat la prova haureu de formalitzar la sol·licitud de l'entrevista del 4 al 6 de juny de 2024 a través del Portal d'accés a la Universitat.