Estudiar

Requisits d'accés i estructura de la prova

L’accés mitjançant l’acreditació d’experiència laboral està pensat per a les persones de 40 anys o més que no tingueu un títol que us habiliti per accedir a la universitat, però que, atesa la vostra trajectòria professional hagueu estat treballant en contacte directe amb un camp d’estudi.

Cal tenir present que cada estudi universitari decideix si ofereix la possibilitat d'accés per aquesta via. Tot i això, els majors de 40 anys que vulgueu, també podeu accedir a la universitat cursant la prova per a majors de 25 anys.

Els requisits per poder optar a les places reservades per a persones amb experiència laboral i professional respecte a uns ensenyaments universitaris concrets són:

• Tenir 40 anys o més l'any en què se sol·licita l'accés a la universitat.
  • No posseir cap titulació acadèmica que habiliti per accedir a la universitat per altres vies.
  • Acreditar experiència laboral o professional en relació amb l'ensenyament universitari de grau per al qual se sol·licita l’accés.

Entrevista personal (amb la prèvia citació personal)

La qualificació de l'entrevista personal serà vàlida durant tres anys (l'any que la supera i dos més) i únicament per al mateix estudi de grau i per a la universitat on es va superar. És imprescindible que, dins del termini de matrícula, feu una petició a l'Oficina d'Accés a la Universitat a través de la Bústia de contacte i sol·liciteu la validesa de l'entrevista per a la convocatòria de l'any en curs. Un cop rebuda la petició, des de l'OAU (Oficina d'Accés a la Universitat) se us indicaran els tràmits que heu de fer. Aquest tràmit s’ha de fer dins del termini de matrícula.

Data de l'entrevista: la determina la facultat. La gestió acadèmica del centre on s'imparteixen els estudis pels quals has sol·licitat fer l'entrevista es posa en contacte amb les persones interessades per comunicar-vos la data i hora de l'entrevista.

Podeu consultar els estudis de grau que ofereixen places mitjançant l'acreditació d'experiència laboral per al curs 2024-2025 en aquest enllaç.

Nota important

L'admissió per aquesta via queda condicionada a la superació de les proves PAP (proves d'aptitud personal) als graus que tinguin aquest requisit.