Estudiar

Requisits d'accés i estructura de la prova

Si tens més de 25 anys i no tens cap titulació acadèmica que et permeti accedir a la universitat per altres vies, pots presentar-te a la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.

L'estructura de la prova és la següent:

Fase general: és obligatòria i consta de quatre exercicis.

1. Comentari de text. La prova consisteix a comentar dos textos: un en llengua catalana i l’altre en llengua castellana. Totes dues parts es poden respondre en català o en castellà.
  2. Llengua estrangera (alemany, francès, anglès, italià o portuguès). La prova consisteix a respondre deu preguntes (vuit objectives i dues obertes), a partir de la lectura i la comprensió d'un text donat. Les respostes s’han de redactar obligatòriament en la llengua triada per fer la prova.
  3. Llengua castellana. A partir d'un text, has de respondre vuit preguntes, set de tipus objectiu i una pregunta oberta. Cal respondre tots els exercicis obligatòriament en català.
  4. Llengua catalana. A partir d'un text, has de respondre vuit preguntes, set de tipus objectiu i una pregunta oberta. Cal respondre tots els exercicis obligatòriament en català.

Fase específica: també és obligatòria. Has de triar l'opció que coincideixi amb la branca de coneixement en què s'inscriu el grau que vols cursar. D'aquesta manera, només t'has d'examinar de dues matèries.

• Assignatures de la fase específica: Biologia, Dibuix Tècnic, Economia de l'Empresa, Estadística, Filosofia, Física, Geografia, Història Contemporània, Història de l'Art, Literatura, Matemàtiques, Química.

Recorda que, si aproves una de les fases, la nota manté la validesa durant un període de tres anys (l'actual de la prova i els dos següents), temps durant el qual et pots preparar i presentar-te a l'altra.