Hi faltes tu!
Entitats, activitats, jornades, debat, representació estudiantil, delegades d'igualtat. Què hi falta? Hi faltes tu!
Bases de participació. Edició 2026
La Lliga de debat universitària de la UAB té per objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat.
Participants
La participació en la competició està oberta a totes les persones que estudien a la UAB i que estiguin matriculades en el present curs acadèmic 2025/2026
La competició es realitzarà per equips, que hauran d'estar formats per un mínim de 2 estudiants i un màxim de 5. La composició dels equips haurà de ser paritària.
Cada estudiant només pot formar part d’un equip. S’admetran com a màxim 12 equips participants, tot i que l'organització adaptarà la competició al nombre final d'equips que hi participin.
L’equip ha de designar una persona portaveu, que desenvoluparà funcions de capità o capitana i que serà l’interlocutor/a amb el cap de jutges i l’organització de la competició.
Inscripció
Els/les estudiants interessats/des cal que omplin el formulari d'inscripció. El termini d'inscripció finalitza el 20 de gener de 2026.
La inscripció és individual i cal que tots els membres de l’equip la realitzin. En el formulari, però, cal indicar els membres de l’equip i qui de vosaltres adquireix el rol de portaveu.
Preparació dels debats:
Per tal de preparar-vos per la vostra participació us oferim una formació específica els dies 10 i 12 de febrer de 2026, de 13.30h a 15.30h. Aquesta formació serà presencial.
Al canal de Youtube de la Unitat de Dinamització Comunitària disposeu dels vídeos de competicions d’edicions anteriors que us ajudaran a preparar les vostres intervencions.
Dates
La competició es desenvoluparà entre el 18 i el 20 de febrer de 2026.
La llengua
La llengua vehicular del debat serà el català.
Tema
El tema del debat serà: «La democràcia està en perill?»
Procediment de la competició
La competició consistirà en participar com a mínim en 3 debats de cada equip que hi participi i es realitzarà presencialment a la Sala Teatre de la UAB.
El sistema de competició dependrà del nombre d’equips inscrits i s’especificarà al Reglament de l'XVII Lliga de Debat Universitària de la UAB Edició 2026, que es lliurarà als participants.
En funció del nombre d'equips que finalment hi participin, el nombre de dies de la competició podria variar, però no superarà en cap cas les dates indicades.
Reconeixement Acadèmic
Els/les estudiants de grau de la UAB que participin tenen l’opció de reconèixer la seva participació en la Lliga de Debat Universitària amb 2 crèdits ECTS.
Per obtenir el reconeixement acadèmic cal:
L’equip guanyador
L'equip campió representarà la UAB en la Lliga de Debat Universitària organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats (els dies 27, 28 i 29 d'abril, a la Universitat d'Alacant).
L’organització podrà valorar la participació entre els equips participants en l’edició 2026 en altres competicions de caràcter interuniversitari com a representants de la UAB. L’organització es reserva el dret d’ampliar la composició de l’equip que participi en les competicions interuniversitàries amb membres d’altres equips que hagin participat en l’edició 2026.
La persona millor oradora
En la fase classificatòria els jurats valoraran la persona millor oradora de cada debat. El participant més valorat pels jurats en aquesta fase obtindrà el premi de millor persona oradora, obtenint com a premi un e-book.
Entitats, activitats, jornades, debat, representació estudiantil, delegades d'igualtat. Què hi falta? Hi faltes tu!
Jornada cultural i lúdica per compartir activitats i projectes del conjunt de la comunitat universitària
El Centre de Recursos per a Col·lectius i l'Hotel d'Entitats són espais de suport al teixit associatiu i als consells d'estudiants de la universitat.
Vídeo inclòs dins de la campanya de la UAB
Contempla 70 activitats i engloba dos plans, el Campus Saludable i el Sostenible, dirigits a les persones que estudien i treballen a la Universitat.
Vine a fer esport al SAF, on tenim la missió de promoure la pràctica d'activitat física en totes les seves vessants i orientada a la formació integral de les persones.
La figura del delegat/a és vital pel bon seguiment acadèmic. És l’interlocutor que millora la formació integral dels estudiants i els fa protagonistes del procés d’aprenentatge.
Visita el complex residencial de l’Autònoma des del cel. 40 hectàrees de natura, 810 habitatges, 2000 residents. Viu l’experiència Vila al campus de la UAB.
Els estudiants internacionals són ben rebuts a la UAB que durant uns dies es posa a la seva disposició perquè coneguin a fons les instal·lacions, els serveis i tots els racons del campus universitari.
La UAB rep el distintiu que reconeix aquells espais de Festa que compten amb un seguit de recursos relacionats amb la salut i el benestar.
Si vols formar part del millor equip de voluntariat universitari. Uneix-te al #ComandoV que es presenta en aquest vídeo.