Cultura en Viu

Sobre l'Aula de Música

Direcció: Poire Vallvé

L’Aula de Música, actualment sota la direcció de Poire Vallvé, va néixer l’any 2002 amb la voluntat de crear un espai comú per a les diferents agrupacions musicals ja existents: el Cor, l’Orquestra i l’Espai Musical (àmbit de música moderna).

El Cor de la UAB va néixer l’any 1982 sota la direcció de Baltasar Plans, amb el propòsit d’introduir la música a la Universitat. Actualment el dirigeix Poire Vallvé, professor de la UAB i director de l’Orfeó Gracienc. El seu repertori és variat en èpoques i estils. Habitualment col·labora amb l’Orquestra de la UAB i ha realitzat diversos intercanvis amb altres cors universitaris.

L’Orquestra de la UAB va néixer l’any 1997 sota la direcció de Joan Casals i Clotet, amb la intenció de que els estudiants compartissin idees musicals. D’aquesta manera, l’Orquestra representa un espai de trobada i diàleg. Des del 2001 n’és el director Jesús Badia, que enfoca el seu treball musical i estilístic amb rigor, a la vegada que posa en relleu el capital humà de la formació.

Així mateix, l’Aula de Música també ofereix un taller de Tècnica de Veu que permet els alumnes desenvolupar, cuidar i potenciar la veu.