Vés al contingut principal

Trobada una obra inèdita d’Enric Granados

23 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El professor del Departament d'Art i de Musicologia Francesc Cortès ha identificat la partitura inèdita d’una cançó italiana basada en la Vita nuova de Dante Alighieri que va ser composada per Enric Granados. L'estudi s'ha publicat a Dante e l’Arte, una publicació  editada per l’Institut d’Estudis Medievals de la Universitat.
La UAB identifica una obra inèdita d’Enric Granados
Imatge: Biblioteca de Catalunya
Francesc Cortès ha identificat la partitura durant l’elaboració d’un estudi sobre Enric Granados, publicat al segon número de la revista Dante e l’Arte, una publicació d’abast mundial i de periodicitat anual editada per l’Institut d’Estudis Medievals de la Universitat, codirigida per Rossend Arqués i Eduard Vilella, professors de Filologia Italiana i autors de diverses obres.

“Granados va compondre un lied que ha romàs fins fa poc desconegut. Es tracta del Soneto XV de Dante (Vita Nuova). (Bib. Cat. M 6994/10). El text, en italià, procedeix del capítol XXVI de  Vita Nuova. El manuscrit estudiat –de mà de copista– abasta 5 pàgines, amb extensió de 40 compassos”, detalla Francesc Cortès al seu article.

El professor de Musicologia de la UAB ha publicat i identificat que la peça va ser un regal que Granados va fer a Eusebi Bertrand, un industrial de la Catalunya del segle XX vinculat al món artístic de l'època i al Gran Teatre del Liceu. Fins al moment, una còpia del manuscrit estava en propietat de la senyora Marita Gomis, que l'ha preservat durant tots aquests anys i que en feu donació a la Biblioteca de Catalunya, on el passat mes de juny es va interpretar en un concert.

L’obra es presenta públicament dimecres, 23 de novembre, interpretada per la soprano italiana Cinzia Monari, al Reial Cercle Artístic de Barcelona, del qual Granados es va fer membre l’any 1900 i on el 1901 va oferir el seu primer concert.

Enrique Granados, compositor i pianista, va néixer a Lleida el 1867. El compositor tenia un gran interès per a la figura de Dante, tant és així que va compondre un poema simfònic amb el nom del poeta florentí. A Dante Alighieri se’l coneix sobretot per haver escrit dues obres cabdals de la literatura universal, Vita Nuova i la Divina Comèdia.

Dins de