Vés al contingut principal

Tret de sortida del Programa Generació d'Idees en smart food

15 oct. 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Aquest dimecres, 16 d'octubre, s'ha inaugurat la 10a edició d’aquest programa d'emprenedoria del Parc de Recerca UAB. L'objectiu de la trentena de participants serà engegar projectes innovadors i multidisciplinaris per resoldre reptes de l'àmbit de l’alimentació intel·ligent.
Tret de sortida del Programa Generació d'Idees en smart food

S'entén per smart food la dieta basada en aliments sans a través de la conscienciació personal. Són aliments que per mitjà de l'aplicació de noves tecnologies veuen millorada la seva qualitat. La comunitat científica ha definit quatre reptes d’aquest àmbit: reduir el malbaratament alimentari, eliminar els plàstics de les diferents etapes de la cadena alimentària, disminuir l’ús d’antibiòtics en la producció ramadera i promocionar la nutrigenòmica o nutrició personalitzada de precisió.

La benvinguda de l’acte, que ha tingut lloc a la Sala Polivalent del Parc de Recerca UAB, ha anat a càrrec del Vicerector d’Innovació i Projectes Estratègics, Javier Lafuente, i de la coordinadora del programa Generació d'Idees, Júlia Palma. A continuació s'han presentat els reptes que han proposat diferents empreses i els sorgits dels laboratoris d’idees que s’han fet amb personal investigador, empreses i consumidors.

Així, aquesta 10a edició forma part d’una iniciativa més àmplia i s’emmarca dins el projecte europeu Higher. Una altra novetat és que, a part d’escollir el millor projecte innovador i premiar-lo amb una dotació econòmica i sis mesos d’incubació al Parc de Recerca UAB, al final del programa també es triarà el projecte UAB Open Labs. Aquest passarà a la fase de validació i prototipatge a la xarxa d’espais d’innovació oberta del campus de la UAB.

Més informació:
Programa Generació d'Idees