Vés al contingut principal

Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Activitats de les Biblioteques UAB per promoure l’Accés Obert

Setmana de l'Accés Obert 2022

Del 24 al 30 d'octubre es celebra arreu del món la International Open Access Week, una iniciativa anual per promoure l’accés obert (AO) en el món acadèmic i de la recerca. Aquest any el lema és Open for Climate Justice i té com a objectiu conscienciar sobre com l’accés obert pot ser un mitjà per a la justícia climàtica.

A continuació us detallem les diferents xerrades que es portaran a terme per promoure l’accés obert i us convidem a assistir-hi!

L'elaboració del Pla de gestió de dades. L'experiència de tres projectes de la UAB

Dia: Dilluns 24 d’octubre de 2022
Hora: 10-12h
Descripció: La sessió s’iniciarà amb una breu introducció sobre la política de dades obertes en el programa Horizon Europe de la Comissió Europea. A continuació tres investigadors de la UAB, d’àmbits de coneixement diferents, amb projectes de l'European Research Council (ERC) explicaran la seva experiència redactant el Pla de Gestió de Dades: quins aspectes van haver de resoldre i com ho van fer.
Al final de la sessió es donarà resposta als dubtes que plantegin els assistents a l’acte.

Intervindran:

• Núria Casaldàliga, Directora del Servei de Biblioteques. Obertura de la Setmana de l'Accés Obert a la UAB
  • Núria Claver, Cap de l'Oficina de Projectes Internacionals. Presentació de la sessió
  • Pilar Rico, Responsable de la Unidad de Acceso Abierto, Repositorios y Revistas. Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)
  • Carme Font. Projecte WINK- Trans-Genre Writing and the Gendering of Intellectual Value in Early Modernity
  • Albert Rimola. Projecte QUANTUMGRAIN - Quantum Chemistry on Interestellar Grain
  • Anna Schlingmann. Projecte LICCI- Local Indicators of Climate Change Impacts: the contribution of local knowledge to climate change research

Adreçat a: PDI, doctorands i PAS que treballa en l’àmbit de la gestió de la recerca
Modalitat: Telepresencial a través de Teams.

Inscripció: És imprescindible formalitzar la inscripció abans del divendres 21 d’octubre a través de l’enllaç: https://www.bib.uab.cat/formacio/inscripcio.php?id=7443
Idioma: Català, castellà  i anglès
Certificats: Es lliuraran certificats d’assistència
Organitza: Servei de Biblioteques i Oficina de Projectes Internacionals de la UAB

Aquest acte serà enregistrat i es podrà consultar posteriorment a través del Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD)

Los beneficios de la ciencia abierta para los investigadores

Dia: Dimarts 25 d’octubre
Hora: De 15 a 16h
Conferenciant: Bianca Amaro. Presidenta de la Red de Repositorios de Acceso Abierto a la Ciencia - LA Referencia.
Adreçat: PDI, doctorands i PAS que dona suport a la recerca.
Modalitat: Virtual
Inscripció: És imprescindible formalitzar la inscripció a través de l’enllaç: https://inscriu.me/ca/los-beneficios-de-la-ciencia-abierta-para-los-investigadores
Idioma: Castellà
Organitza: Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). Àrea de Ciència Oberta.
Més informació: https://www.csuc.cat/ca/agenda/xerrada-sobre-los-beneficios-de-la-ciencia-abierta-para-los-investigadores

Finançament per a publicar en accés obert. L'acord transformatiu CRUE-CSIC amb Elsevier

Dia: dijous 27 d’octubre de 2022
Hora: 11-12:15h
Descripció amb els continguts a tractar:

• Models de publicació en accés obert amb Elsevier: cobertura de les APCs (revistes gold i híbrides).
  • Presentació de l’eina EOAP (Elsevier Open Access Publishing): una guia pels autors.
  • Publicació de capítols de llibre en accés obert.
  • Objectius de desenvolupament sostenible a Scopus: accés i anàlisi posant el focus en “Climate action”, UAB com a exemple.

Conferenciant: Pablo Secades Vázquez. Consultor Plataformas de Investigación Elsevier
Adreçat: PDI, doctorands i PAS que dona suport a la recerca
Modalitat: Telepresencial a través de Teams.
Inscripció: És imprescindible formalitzar la inscripció abans del dilluns 24 d’octubre a través de l’enllaç: https://www.bib.uab.cat/formacio/inscripcio_es.php?id=7446
Idioma: Castellà
Certificats: Es lliuraran certificats d’assistència
Organitza: Servei de Biblioteques

Seguiu-nos a Twitter!
Del 24 al 30 d'octubre seguiu-nos al compte @bibliotequesUAB amb les etiquetes #CienciaObertaUAB i #OAW2022.
Us explicarem com aconseguir finançament per a publicar en obert i tota l’actualitat sobre aquest tema.
Animeu-vos, és una bona oportunitat per saber més de l’accés obert a la UAB

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat