Vés al contingut principal

S'inaugura la unitat de la xarxa ELLIS d'excel·lència en intel·ligència artificial a Barcelona

09 jul. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB i el CVC formen part de l’European Laboratory for Learning and Intelligent Systems (ELLIS), la xarxa paneuropea d’excel·lència en intel·ligència artificial que connecta els millors investigadors en aquest camp a Europa. Aquest divendres dia 12, a les 11 h,  tindrà lloc la inauguració de la Unitat ELLIS a Barcelona, amb la presència del conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, i del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans.

Intel·ligència artificial
istock/Olena_Lishchyshina

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el Centre de Visió per Computador (CVC) formen part de la nova Unitat ELLIS Barcelona, la tercera per dimensió de les 39 que integren la xarxa paneuropea d’excel·lència en intel·ligència artificial creada per connectar els millors investigadors en aquest camp arreu d’Europa. La Unitat ELLIS Barcelona connecta la comunitat científica de cinc universitats i quatre centres de recerca del sistema català de coneixement. A més de la UAB i del CVC, en formen part l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC), també al campus de la UAB, la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI/CSIC-UPC) i el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS).

Aquest divendres dia 12 de juliol, a les 11 h, tindrà lloc la inauguració de la Unitat ELLIS a Barcelona, amb la presència del conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, i del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans. A l’acte també hi participaran Carme Torras, directora de la Unitat ELLIS a Barcelona, Nicolò Cesa-Bianchi, codirector de la Unitat ELLIS a Milà, Dimosthenis Karatzas, codirector de la Unitat ELLIS Barcelona, professor del Departament de Ciències de la Computació de la UAB i director associat del Centre de Visió per Computador (CVC), i Oriol Vinyals, cap tècnic de Gemini a Google DeepMind.

Des de Catalunya, la nova unitat promourà la recerca interdisciplinària i transversal en intel·ligència artificial, fomentarà forts vincles amb la indústria i formarà la pròxima generació de talent destacat en aquest camp. El seu àmbit de treball se centrarà en la recerca fonamental en l’aprenentatge automàtic i en els camps relacionats, com la visió, la robòtica i el processament del llenguatge natural.

Dins de