Vés al contingut principal

S’inicia el projecte SMART-ER per a la creació d’un institut virtual de recerca

08 feb. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El kick off meeting del projecte SMART-ER de la ECIU University, el 3 de febrer passat, ha estat el punt de sortida per a la creació d’un institut virtual de recerca centrat en les regions intel·ligents i sostenibles.

reunió virtual d'inici del projecte Smart-er / reunión virtual de inicio del proyecto Smart-er

L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 11 de les Nacions Unides és “aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles”. Per tal de trobar solucions als reptes que planteja aquest objectiu s’ha iniciat el projecte SMART-ER, el kick off meeting del qual va tenir lloc dimarts i dimecres de la setmana passada en una trobada virtual. El projecte implementarà un nou institut de recerca per captar i valoritzar solucions identificades a partir dels processos participatius promoguts per la ECIU University.

“A partir de la reunió d’inici del projecte ja estem començant a preparar un inventari de la ciència ciutadana que s’està desenvolupant als grups de recerca de totes les universitats del consorci, per saber què s’està fent i com s’està duent a terme, com a punt de partida per promoure la participació de tota la comunitat”, explica el coordinador científic del projecte, l’investigador i també director de l’ICTA-UAB Xavier Gabarrell.

SMART-ER (ECIU University Research Institute for SMART European Regions) compta amb un finançament de 2 milions d’euros del programa Horizon 2020 per establir un nou model de recerca i innovació sense barreres, i alhora promoure el diàleg amb la societat, superant les limitacions de disciplines, sectors i països, i basant-se principalment en un entorn col·laboratiu virtual.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Ciutats i comunitats sostenibles