Vés al contingut principal

Presenten estudi sobre el tractament que fa la premsa de les violències sexuals

15 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El tractament que la premsa de Barcelona dona a les violències sexuals, a partir de l'anàlisi fet per dones que han viscut aquestes agressions és el que analitza el treball de recerca fet pel Màster Gènere i Comunicació de la UAB, juntament amb l'Associació d'Assistència de Dones agredides sexualment (AADAS), que es presenta el dimarts, 22 de novembre, a Barcelona.
MaltracteDona
El treball de recerca, que porta per títol "Dones valentes. Per una nova informació sobre les violències sexuals" és el treball de recerca dut a terme per Isabel Muntané, codirectora del Màster Gènere i Comunicació de la UAB, i Violeta García, psicòloga de l'Associació d'Atenció a Dones Agredides Sexualment (AADAS).

El treball dóna veu a dones que han patit violències sexuals i que estan en diferents moments del procés de recuperació. Amb elles s'ha treballat, de forma individual i en focus grup, els discursos d'informacions sobre diferents tipus de violències sexuals apareguts a quatre diaris d'àmbit de Catalunya (El Periódico, el PuntAvui, l'Ara i La Vanguadia) recollides durant els primers sis mesos del 2016.

Les dones que han participat en l'estudi han evidenciat com les informacions les victimitzen i responsabilitzen sense tenir en compte la seva vivència i la seva paruala. A més, el treball ha fet patent com els discursos periodístics influencien els seus processos: incremeten l'estat del malestar, provoquen recaigudes i dificulten la recuperació. Per tot això, les dones que han participat de l'estudi fan una crida a ser escoltades i s'ofereixen a obrir un procés dialogat i participatiu pe canviar les construccions socials i l'imaginari que els mitjans transmeten sobre les violències sexuals.

L'estudi, que ha comtpat amb la col.laboració de l'Ajuntament de Barcelona i el suport de la Diputació de Barcelona, serà presentat el dimarts, 22 de novembre, a les 18.30 hores, a la sala Cuina de l'espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

Dins de