Vés al contingut principal

Premi Nacional d'Il.lustració per a la professora Sonia Pulido

09 oct. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La professora del Postgrau en Il·lustració creativa i tècniques de comunicació visual d'EINA -centre adscrit a la UAB-, Sonia Pulido, ha estat guardonada amb el Premi Nacional d'Il·lustració 2020 que concedeix el Ministeri de Cultura i d'Esports.

SoniaPulido
Il.lustració de Sonia Pulido per al Wall Street Journal (WSJ).

Sonia Pulido (Barcelona, 1973), professora al Postgrau en Il·lustració creativa i tècniques de comunicació visual d'EINA, ha estat guardonada amb el Premi Nacional d'Il·lustració 2020. La il·lustradora va guanyar el premi el passat dimarts, 6 d'octubre, segons va anunciar el ministre de Cultura i Esports, José Manuel Rodríguez Uribes.

El jurat del premi ha destacat la seva "extensa trajectòria a nivell nacional i internacional" i una "versatilitat" que abasta "gairebé totes les àrees de la il·lustració: novel·la gràfica, il·lustració editorial i publicitat", així com un estil personal "entre la potència i la fragilitat, amb una estètica que no només beu de referents del passat sinó que és totalment contemporània".

Sonia Pulido col.labora amb la revista Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language and Literature, revista electrònica de recerca en Didàctica de la Llengua i Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació, fent que la portada de cadascun dels 4 números que treuen a l'any estigui il.lustrat per un dels seus alumnes després d'un procés de selecció d'entre una vintena d'il.lustracions l'any.

"Estic molt sorpresa i molt emocionada, no ho esperava, la veritat. És un premi que donen col·legues de professió, i el que em creguin mereixedora d'aquest guardó, em fa molt feliç, i m'anima a seguir treballant amb més convenciment si cap. Només puc donar les gràcies", ha comentat a EINA.

Sonia Pulido és Il·lustradora i llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Les seves il·lustracions han estat publicades, entre molts altres, a The New YorkerThe New York Times,The Wall Street JournalAD France o El País. La seva obra ha rebut premis de múltiples institucions com la Society of Illustrators (Institutional Gold Medal, Book winner, Editorial winner).

La il·lustradora també va realitzar el cartell de les Festes de la Mercè del 2018.

Entre els llibres que ha il·lustrat Pulido hi ha Puede que esta vez (Sins Entido, 2006), Un samurai ve el amanecer desde Acapulco (La Caja de Cerillos, 2013),  Caza de conejos (Libros del Zorro Rojo, 2012) Mujeres bacanal (Catalonia, 2017) i Mujeres bacanal latinas (Catalonia, 2019). La seva aproximació més directa al llenguatge del còmic va arribar el 2010 amb la novel·la gràfica Duelo de caracoles (Sins Entido), amb guions de Pere Joan, però també ha publicat historietes curtes en antologies.

Pulido també ha il·lustrat obres literàries com els contes d' El mejor de los pecados de Mario Benedetti (Lumen) i el relat d'Enrique Vila-Matas Porque ella no lo pidió (Lumen) o la recent antologia Tots els contes de Montserrat Roig (Rosa dels Vents).

PÀGINA DE SONIA PULIDO

Dins de