Vés al contingut principal

Pilar Benejam, doctora 'honoris causa' per la Universitat de les Illes Balears

28 maig 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La catedràtica jubilada de la UAB Pilar Benejam, signant del Manifest de Bellaterra i referent en la formació de professorat, ha estat investida doctora honoris causa per la Universitat de les Illes Balears. El 2019, va rebre la mateixa distinció per part de la Universitat Rovira i Virgili.

Pilar Benejam, doctora 'honoris causa' per la UIB
Foto: A. Costa / UIB.

Pilar Benejam, catedràtica jubilada del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials de la UAB, va ser investida doctora honoris causa per la Universitat de les Illes Balears en una cerimònia que va tenir lloc el 27 de maig passat a Alaior (Menorca). El catedràtic d'educació Bernat Sureda va actuar com a padrí de la doctoranda i l'acte va ser presidit pel rector de la UIB, Llorenç Huguet.

Benejam va impartir classes a la UAB des del 1972 fins a la seva jubilació, i va ser una de les signants de la declaració de principis coneguda com a Manifest de Bellaterra, fet públic el 1975. Va ser també directora de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat. És membre de l'Associació de Mestres Rosa Sensat. Entre altres distincions anteriors, Benejam ha rebut la Creu de Sant Jordi de la Generalitat, el premi Ramon Llull, el Premi Marta Mata (dins dels Premis Catalunya d'Educació 2011), el premi d'actuació cívica de la Fundació Lluís Carulla i el premi Bartomeu Picornell a la millora de la qualitat educativa dins dels premis Ara Balears del 2017. Va ser proposada com a doctora honoris causa pel grup de didàctica de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili. L'any 2019, va ser investida doctora honoris causa també per la URV.

Dins de