Vés al contingut principal

Nuccio Ordine disserta sobre la "utilitat dels sabers inútils" a la UAB

09 abr. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La necessitat de les disciplines humanístiques és, a vegades, posada en qüestió des d'una determinada visió suposadament pragmàtica de la ciència i la universitat. Nuccio Ordine, autor del llibre La utilitat de l'inútil. Manifest, tractarà el tema el 14 d'abril, a la Facultat de Filosofia i Lletres.
Nuccio Ordine
Acantilado / Quaderns Crema
El proper 14 d'abril, a les 11,30 h, l'escriptor i filòsof Nuccio Ordine impartirà la conferència "L'utilità dei saperi inutili" a l'auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres. Ordine és professor de literatura de la Università di Calabria i autor del llibre La utilitat de l'inútil. Manifest (Quaderns Crema / Acantilado), on defensa la necessitat de les disciplines humanístiques per al desenvolupament de la societat.

L'acte està organitzat per la comissió de docència i la coordinació del Grau d'Humanitats. La conferència serà pronunciada per Ordine en castellà i l'acte serà presentat pel degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, Joan Carbonell.

Segons Ordine, "en els propers anys caldrà lluitar per salvar d’aquesta deriva utilitarista no sols la ciència, l’escola i la universitat, sinó també tot allò que anomenem cultura" perquè, afirma, "sabotejar la cultura i l’ensenyament significa sabotejar el futur de la humanitat".

Expert en el Renaixement

Ordine és un dels majors coneixedors del Renaixement i del pensament de Giordano Bruno. Ha dirigit edicions de les obres del pensador italià, així com diverses col·leccions de les editorials italianes Liguori, Nino Aragno i Bompiani, i és codirector de tres col·leccions de clàssics de l'editorial Les Belles Lettres.

Ha estat professor convidat a diverses universitats europees i nord-americanes i és soci del Harvard University Center for Italian Renaissance Studies i del Alexander von Humboldt Stiftung. És membre honorari de l'Institut de Filosofia de l'Acadèmia Russa de les Ciències i ha estat nomenat comendador de l'Ordine al Mérito della Repubblica Italiana i cavaller de l'Ordre National de la Légion d'Honneur i de l'Ordre des Palmes Académiques a França. A més, va ser nomenat doctor honoris causa per la Universidade Federal do Rio Grande do Sul i ha rebut diversos premis per la seva obra.

Dins de