Vés al contingut principal

Nova edició del programa AI4ALL per emprendre en el sector de la intel·ligència artificial

19 juny 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Parc de Recerca UAB, el Centre de Visió per Computador, l’Escola d’Enginyeria de la UAB i l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial del CSIC posen en marxa la cinquena edició de l'AI4ALL, una formació especialitzada dirigida a persones que vulguin emprendre en aquest sector emergent. Les inscripcions ja són obertes.

AI4ALL

La intel·ligència artificial és una tecnologia que ofereix un gran potencial i moltes expectatives econòmiques en tots els mercats. Es creu que el 2030 l'impacte positiu que tindrà sobre el PIB mundial serà d'uns 15,7 bilions de dòlars. Països com el Canadà o França ja estan definint el futur de la seva indústria basant-se en aquesta tecnologia. Segons l’informe tecnològic d'IA elaborat per la Generalitat de Catalunya, l’ecosistema català també s'està posicionant en aquest sector, i actualment ja aglutina 180 empreses que facturen uns 100M € anuals.

El programa AI4ALL - Intel·ligència artificial aplicada a la indústria, que es farà entre els mesos de setembre i desembre a la tarda, permetrà conèixer quines són les tecnologies que poden donar resposta als reptes plantejats per les empreses, l'impacte d'aquestes solucions en l'entorn, la factibilitat de l'aplicació i el plantejament de possibles models de negoci per a la seva explotació.

Aquesta formació especialitzada, que tindrà un format híbrid, combina continguts tecnològics amb coneixements i metodologies de gestió empresarial. Estan previstes sessions d’introducció a les tècniques de deep learningblockchain, metodologies àgils i tecnologies d’IoT per a projectes d’eHealth, entre d’altres.

Els participants treballaran en equips multidisciplinaris per proposar solucions als reptes plantejats. Al final del programa presentaran els seus projectes pilots en un demoday davant d’entitats i empreses rellevants.

Aquesta iniciativa està subvencionada pel Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus.

Dins de