Nova convocatòria de grups d'innovació docent de la UAB per impulsar la transformació educativa
La UAB ha obert la convocatòria de grups d'innovació docent, una iniciativa que vol potenciar la innovació en la docència universitària i promoure la col·laboració interdisciplinària per millorar l'experiència educativa. El període de presentació de sol·licituds s'obrirà del 31 d'octubre al 27 de novembre i l'execució del grups d'innovació docent es durà a terme del 31 de març de 2026 al 31 de desembre de 2027. Les bases completes i els models de sol·licitud es poden consultar a l'apartat de la Unitat de Formació del web de la UAB. Per a dubtes o assessorament, es pot contactar amb formacio@uab.cat o obrir un tiquet UAB amb la referència GID.
Els grups d'innovació docent són agrupacions formals de professorat que treballen conjuntament per dissenyar, implementar i compartir pràctiques educatives innovadores amb impacte real en l'alumnat i en la institució. La convocatòria s'adreça a tot el professorat de la UAB.
Cada grup ha d'estar format per un mínim de vuit docents de tres centres diferents, amb coordinació a càrrec de professorat permanent (o en règim de co-coordinació si és professorat lector). Els grups hauran de desenvolupar les seves iniciatives en alguna de les cinc línies estratègiques: transformació de l'aprenentatge i la docència; inclusió, equitat i benestar; acompanyament i participació; compromís social i sostenibilitat; i digitalització i innovació tecnològica.
L'import global del projecte és de 15.000 euros, amb un ajut màxim de 3.000 euros per grup, distribuïts en dues anualitats. A més, els grups rebran reconeixement institucional i participaran en activitats de transferència de coneixement, com el simposi biennal d'innovació docent.
Aquesta convocatòria s'emmarca en el compromís de la UAB amb una docència universitària de qualitat i complementa les actuals convocatòries de projectes d'innovació docent. Segons José Luís Muñoz, vicerector de Formació i Innovació Docent, «aquesta convocatòria ens permet seguir invertint en el cor de la UAB: la docència i l'aprenentatge. Apostem per empoderar el professorat com a agent de canvi en la direcció de millorar l'experiència educativa del nostre estudiantat». El vicerector subratlla que és "una estratègia institucional per avançar cap a una universitat més innovadora i connectada als reptes educatius actuals".
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Educació de qualitat