«No apto para cobardes» ; un documental de cinquanta dones de cinquanta anys
El pròxim dilluns 3 de març a les 10 hores a la Sala Cinema UAB es podrà gaudir del documental No apto para cobardes, un film de Nuria Silván Miracle que retracta els punts de vista de cinquanta dones sobre temes com la menopausa, el sexe a la maduresa o la soledat.

Aquest documental té com a punt central las reflexions sinceres de dones que es troben a la meitat de la seva vida. Un film on s’obren i conten sense complexes ni vergonyes les seves perspectives als cinquanta anys. Aquest documental representa una historia honesta, però també divertida, on qüestions com la por a envellir o la mort perden la seva serietat i es tracten de forma franca i commovedora.
Aquest relat té el nombre cinquanta com a punt d’unió, ja que també dura cinquanta minuts.
No apto para cobardes, proposat pel Grup de Recerca en Geografia i Gènere, acompanya a l’espectador a fer un viatge per la vida i pels diferents punts de vista de les dones protagonistes. Una història ideal per a commemorar el Dia de la Dona des d’una perspectiva empàtica i crítica.
No apto para cobardes és resultat de la recol·lecció d’històries d’un grup de dones que, segons l’autora, “es resisteixen a que la societat les aparti quan compleixen cinquanta”, ja que saben que “aquesta etapa de les seves vides ha de ser contada”.
Nuria Silván Miracle presenta aquesta obra no com una investigació ni un estudi, sinó com a una peça audiovisual que tan sols vol donar veu a aquestes dones.