Vés al contingut principal

Martí Perarnau Llobet rep el premi Investigador jove en física teòrica

03 oct. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’investigador del Departament de Física Martí Perarnau Llobet ha estat guardonat amb el premi Real Sociedad Española de Física-BBVA en la categoria d’Investigador jove en física teòrica. Perarnau s’ha incorporat recentment com a investigador Ramón y Cajal al Grup d’Informació Quàntica de la UAB.

Martí Perarnau

Martí Perarnau Llobet, investigador del Departament de Física de la UAB, ha estat guardonat amb el premi Real Sociedad Española de Física-Fundació BBVA en la categoria d’Investigador jove en física teòrica. Els premis reconeixen anualment des del 2008 la creativitat, l'esforç i l'assoliment en el camp de la física per tal de servir d'estímul als professionals que desenvolupen la tasca tant en la recerca com en els àmbits dels ensenyaments secundaris i universitaris, la innovació, la tecnologia i la divulgació.

La societat ha premiat l’investigador de la UAB per les seves contribucions rellevants al camp de la informació quàntica, en particular de la termodinàmica quàntica i estocàstica. En aquest camp ha explorat les propietats termodinàmiques a escala nanomètrica de sistemes físics amb un gran impacte a les tecnologies quàntiques. Els seus treballs pioners obren nous camins per a l'optimització i la manipulació de sistemes quàntics oberts, el processament de la informació i la metrologia.

Martí Perarnau Llobet va realitzar el doctorat amb el professor Antonio Acín a l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) durant els anys 2012 al 2016. Allà es va interessar en l’estudi de la termodinàmica quàntica basada en una nova perspectiva provinent de la teoria de la informació quàntica. A continuació, es va traslladar al grup del professor Ignacio Cirac a l’Institut Max Planck d'Òptica Quàntica (MPQ) a Munic, com a becari Humboldt, on va continuar la seva línia de recerca sobre termodinàmica quàntica, i alhora va ampliar els seus interessos a la metrologia i a l’òptica quàntica. Al final de la seva etapa postdoctoral a Munic va guanyar un projecte SNF Ambizione que ha dut a terme a la Universitat de Ginebra durant els anys 2020 al 2024. Recentment s’ha incorporat al Grup d’Informació Quàntica (GIQ) de la UAB com a investigador Ramón y Cajal.

Dins de