Vés al contingut principal

Margarita Freixas és reelegida com a degana de la Facultat de Filosofia i Lletres

24 abr. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Margarita Freixas, professora del Departament de Filologia Espanyola de la UAB, ha estat reelegida com a degana de la Facultat de Filosofia i Lletres a les eleccions que han tingut lloc aquesta setmana al centre.

Margarita Freixas

Completen el nou Equip de Deganat els professors Eduardo Carrero, secretari de la Facultat i vicedegà de Cultura, Infraestructures i Economia; Antoni Palomo, vicedegà d'Alumnat, Promoció i Difusió; Juan Antonio Módenes, vicedegà de Qualitat i Pla Estratègic i coordinador del Sistema de Garantia Interna de Qualitat; Doris Moreno, vicedegana d'Estudis de Grau i d'Innovació Docent; Montserrat Capdevila, vicedegana d'Estudis de Postgrau i responsable de Política Lingüística, i Nicola di Nino, vicedegà d'Ocupabilitat i Mobilitat Internacional. Freixas, a més, serà també la responsable de les Polítiques d'Igualtat de la Facultat.

Freixas és professora de l'Àrea de Llengua del Departament de Filologia Espanyola. Les seves línies de recerca se centren en diversos aspectes de l'estudi de la llengua espanyola, principalment la lexicografia, l'estudi històric del lèxic i la llengua dels textos literaris. Conjuntament amb Glòria Clavería dirigeix el projecte «Modelo de una edición digital e hipertextual del DRAE 1884. Bases teóricas para la transferencia digital de un diccionario» (PID2022-136666NB-C21) i és membre del SGR Grup de Lexicografia i Diacronia (2021SGR-00157). Ha estat secretària, vicedegana d'Economia, Espais i Serveis, d'Estudis de Grau i de Qualitat Docent i, des de l'any 2021, és la degana de la Facultat.

Aquesta ha estat la primera elecció al Deganat de la Facultat de Filosofia i Lletres segons la Llei orgànica del sistema universitari, en vigor des de l'any passat, que estableix el sistema de sufragi universal ponderat entre tota la comunitat del centre i fixa el mandat de les persones titulars d'òrgans unipersonals electes en sis anys improrrogables i no renovables. La de Freixas ha estat l'única candidatura que s'ha presentat a l'elecció.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat