Vés al contingut principal

Les Facultats de Ciències i de Biociències estrenen un nou mural de l'artista Philip Stanton

22 abr. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El proppassat 22 d'abril es va inaugurar el mural de Philip Stanton que dóna la benvinguda a l'Espai Sud de les Facultats de Ciències i de Biociències de la UAB, i que representa un arbre, símbol de la vida i de la ciència. A través de trencadissos amb colors vius, el mural presenta vuit científics i científiques envoltats de diversos conceptes i símbols referents a diferents àmbits de les ciències i de les biociències.

foto_mural_philip_stanton

Els científics i les científiques que hi estan representades són, d'esquerra a dreta, les següents:

- Maryam Mirzakhani (1977-2017), que va treballar en geometria de l'espai i va revolucionar la matemàtica moderna relacionant geometria i dinàmica. Guanyadora de la Medalla Fields el 2014 (International Medal for Outstanding Discoveries in Mathematics).

- Stephen Hawking (1942-2018), físic teòric, astrofísic, cosmòleg i divulgador científic. Va estudiar els forats negres i les singuralitats espai-temporals en el marc de la relativitat general.

- Barbara McClintock (1902-1992), botànica i genetista especialitzada en citogenètica. Va guanyar el Premi Nobel de Medicina i Fisiologia el 1983 pels seus descobriments sobre els elements genètics mòbils.

- Linus C. Pauling (1901-1994), físic i químic guanyador del Premi Nobel de Química el 1954 per les seves investigacions sobre la naturalesa de l'enllaç químic i del Premi Nobel de la Pau el 1962 per la seva campanya contra les proves amb armes nuclears.

- Marie Tharp (1920-2006), geòloga, oceanògrafa i cartògrafa que va crear el primer mapa científica de tot el sòl oceànic.

- Charles R. Darwin (1802-1889), naturalista, geòleg i biòleg. Autor de L'origen de les espècies (1859), llibre on va plantejar la idea de l'evolució biològica a través de la selecció natural.

- Jane Goodall (1934-), antropòloga, primatòloga i etòloga, pionera en l'estudi científic de les interaccions socials i familiars dels ximpanzés.

- Leonor Michaelis (1875-1949), bioquímic, químic, físic i metge. Juntament amb Maud Menten, va descriure la cinètica enzimàtica i la cinètica de Michaelis-Menten.

Philip Stanton (Columbus, Ohio, EUA, 1962) és un reconegut  artista visual, pintor, il·lustrador i dissenyador que viu a Barcelona des de 1988. Es dedica a crear projectes de comunicació per a diferents mitjans i la seva obra i treball inclou projectes urbans de gran format, campanyes publicitàries, disseny de productes i llibres per a nens i adults. Els seus estudis universitaris son un Bachelor of Arts (BA) Degree al Rollins College (Winter Park, Florida) i un Màster of Fine Arts (MFA) a la School of Visual Arts de Nova York. També és professor de projectes visuals als centres universitaris EINA (UAB) i BAU (UVic).
Podeu consultar la seva obra al seu Instagram (@philipstantonstudio).

Dins de