Vés al contingut principal

La UAB reordena el transport de viatgers per carretera per fer-lo més eficient i sostenible

09 set. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

A partir del dilluns, 12 de setembre, la UAB posa en marxa una reordenació dels serveis de transport de viatgers per carretera al campus, per fer el servei més eficient i sostenible. Així, les parades dels autobusos interurbans (els que procedeixen d'altres poblacions) es concentraran en dos únics punts, en lloc d’haver de fer tota la volta al campus. Aquestes dues noves parades -ubicades per arribar a peu, en menys de 10 minuts, als principals llocs del campus-connectaran amb els autobusos interns de la UAB, que continuaran fent la volta al campus i aturant-se a les facultats. Aquesta reordenació es fa amb l’objectiu de reduir la contaminació i el soroll generat.

IMGFotoRealNovaParadaBusEixCentralSUD
La nova parada Eix Central-Sud.

Aquestes dues noves parades -ubicades per arribar a peu, en menys de 10 minuts, als principals llocs del campus- connectaran amb els autobusos interns de la UAB, que continuaran fent la volta al campus i aturant-se a les facultats.

Els nous recorreguts suposaran un estalvi d'emissions de gasos contaminants calculat en prop de 32 tones de CO2 a l'atmosfera a l'any.

Els darrers anys el campus de la UAB ha viscut un creixement de l'oferta de serveis interurbans d'autobús que ha generat una sobreocupació en alguns espais viaris, i especialment en les parades assignades, cosa que ha donat lloc a un increment dels temps de desplaçament i un augment de sorolls i contaminació, atès que s’ha passat de 63 municipis connectats amb el campus el 2016 a 87 el 2022. Actualment utilitzen aquest servei 1.700 persones, tot i que el poden arribar a utilitzar fins a 3.000 persones.

En el marc de la política de mobilitat sostenible de la UAB, el Vicerectorat de Campus, Sostenibilitat i Territori, amb la col.laboració de la Direcció General de Mobilitat i Transport de la Generalitat, ha traçat un nou esquema més eficient dels serveis d'autobús que donen accés al campus de la UAB. Per fomentar aquesta mobilitat més sostenible i eficient —d'acord amb les directrius del Pla de mobilitat de la UAB— a partir del setembre la UAB posa en marxa una reordenació que concentra en dos punts les parades dels autobusos interurbans:

- Parada FGC- Eix central: com a punt de referència de les línies que accedeixen per la carretera de Serragalliners (autobusos de Berga, Manresa i Olesa-Terrassa).

- Parada Eix central Sud: s'hi aturaran la resta d'autobusos que hi accedeixen pel sud, per l'AP-7.

Aquestes dues parades s'ubiquen en punts cèntrics i propers a la majoria d'edificis del campus, cosa que garanteix una bona cobertura caminant, en menys de 10 minuts, als principals llocs del campus. També es garanteix l’accessibilitat amb els autobusos que donen servei a l'interior del campus (línia 3).

Els nous recorreguts suposaran un estalvi del combustible consumit, així com d'emissions de gasos contaminants, calculats en prop de 32 tones de CO a l'atmosfera a l'any.

Les noves parades les utilitzaran totes les línies a excepció de dues de les línies del servei intern de la UAB, la línia Barcelona-Cerdanyola-UAB, els serveis setmanals i els nocturns, que continuaran fent els mateixos recorreguts i parades.

La línia del servei intern de la UAB
La línia del servei intern de la UAB modifica lleugerament el recorregut per poder apropar les persones usuàries des de les noves parades nord i sud dels autobusos interurbans a les destinacions més allunyades.

La UAB ha adequat les dues noves parades, que entren en funcionament el dilluns, 12 de setembre, per a garantir una espera còmoda i segura dels autobusos, amb tota la informació necessària sobre els serveis, i garantint-ne l'accessibilitat i seguretat de les persones usuàries i dels autobusos. Així, es recuperarà un espai fins ara dedicat a l’aparcament d’un nombre molt reduït  de persones al dia per a un ús comunitari, com és el transport col·lectiu.

Per a més informació podeu consultar aquí.

Els horaris actualitzats es podran consultar a través dels següents canals:

També es podrà consultar la informació amb smartphone o tauleta a les parades d’autobús, a través d’enllaços direccionats per codis QR de cadascuna de les línies d’autobús.

Dins de