Vés al contingut principal

La UAB renova el distintiu HR Excellence in Research

02 jul. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Comissió Europea ha concedit a la Universitat Autònoma de Barcelona la renovació del distintiu HR d’excel·lència en recerca en el marc de la iniciativa EURAXESS. El logotipus HR Excellence in Research identifica les organitzacions europees que treballen per aconseguir un millor context de recerca d’acord amb la Carta europea de l’investigador, especialment pel que fa a les persones i les condicions de treball.

Euraxess

La Universitat Autònoma de Barcelona ha renovat el distintiu HR Excellence in Research en el marc de la iniciativa EURAXESS Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R) de la Comissió Europea. Des de l’any 2008 l’acció dona suport a les institucions de recerca en el procés d’implementació dels principis de la Carta europea de l'investigador, codi de conducta per a la contractació d’investigadors (European Charter for Researchers. Code of Conduct for the Recruitment of Researchers). La Carta és un conjunt de principis que sustenten el desenvolupament de carreres de recerca atractives per donar suport a l'excel·lència en recerca i innovació a tot Europa i s'adreça al personal investigador en totes les etapes de la carrera tenint en compte els múltiples papers que assumeix, com ara supervisió, tutoria, gestió o administració.

Les institucions que assoleixen aquesta implementació obtenen el distintiu HR Excellence in Research, amb el compromís de seguir treballant per la millora continuada de la carrera professional i de l’entorn de la recerca per aconseguir un millor context de recerca, especialment pel que fa a les persones i les condicions de treball. Per obtenir el distintiu, les institucions han d’elaborar un pla d’acció a curt i mig termini amb aspectes com ètica a la recerca, inclusió, ciència oberta, transparència, condicions de treball, formació i suport a la carrera professional del personal de recerca. Cada tres anys, experts de la Comissió Europea fan una avaluació i només es pot aconseguir o renovar el logotip HR amb l’avaluació positiva del pla d’acció i de les accions que efectivament es porten a terme.

L’any 2014 la Universitat Autònoma de Barcelona va ser una de les primeres universitats de l’Estat espanyol en iniciar aquest procés d’implementació i en obtenir la distinció. Des d’aleshores ha anat implementant les millores i ha aconseguit sempre una  molt bona valoració en les avaluacions successives.

Més informació:

Pàgina web d’EURAXESS

EURAXESS a la UAB

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Treball digne i creixement econòmic
  • Pau, justícia i institucions sòlides
  • Igualtat de gènere

Dins de