Vés al contingut principal

La UAB presenta la seva oferta acadèmica al futur alumnat

25 gen. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els dies 2, 3 i 4 de febrer, la UAB organitza les jornades de portes obertes d'enguany. Més de 17.000 estudiants i docents de centres de secundària podran familiaritzar-se amb l'oferta formativa de la Universitat, així com amb el campus i els serveis per a la comunitat universitària. El dimecres 2 i el dijous 3, tindran un format presencial, al campus de la UAB; el divendres 4, seran online.

Jornades de portes obertes

El curs 2022-2023, hi haurà novetats a l'oferta acadèmica de la UAB. S'estrenarà el doble grau en Dret + Relacions Internacionals, que combina estudis de dos graus que ja imparteix l'Autònoma. Aquesta nova titulació oferirà una formació jurídica completa i alhora especialitzada en dret i polítiques internacionals. Els graduats adquiriran competències per treballar, per exemple, a la Unió Europea o en institucions i organitzacions internacionals, en ONG o multinacionals amb una àmbit d'actuació supraterritorial, o en assessoria jurídica en negociacions internacionals.

I, a la Facultat de Filosofia i Lletres, s'ha fet una reformulació de vàries de les titulacions impartides al centre:

Aquests nous graus filològics combinats volen adequar millor els continguts d'algunes assignatures al perfil mixt del grau a fi que l'estudiantat assoleixi una visió sòlida i integrada dels fenòmens lingüístics i literaris d'ambdues filologies. D'altra banda, s'incorporen mencions perquè l'estudiantat pugui optar per intensificar la formació en llengua, lingüística i gramàtica comparada, o en literatura, literatura comparada i cultura, mitjançant un ventall d'assignatures ampli amb continguts més clarament professionalitzadors, com els relatius a l'ensenyament de les llengües o els destinats a aprofundir en el plantejament de polítiques lingüístiques.

En concret, el Grau en Filologia i Cultura Franceses canvia de nom tot reformant l'actual Grau en Estudis Francesos . Es tracta d'un grau interuniversitari programat per la UAB i la UB, l'únic del seu àmbit a Catalunya. Amb aquesta reformulació, el grau vol adequar més els estudis a la demanda laboral tot incidint en els aspectes culturals, enfortint el domini no només de la llengua francesa sinó també de la cultura i reforçant la interdisciplinarietat tot potenciant la formació en uns àmbits de coneixement amplis (sociologia, filosofia, etc.).

D'altra banda, el grau en Intel·ligència Artificial, que ja s'està oferint des d'aquest curs com a titulació pròpia de la UAB, passarà a ser un grau oficial. Com havia fet ja la UAB amb altres titulacions noves, s'ha programat excepcionalment com a titulació pròpia aquest curs i, a partir del curs 2022-2023, ja s'oferirà com a grau oficial.

D'aquesta manera, la UAB reforça la seva oferta interdisciplinària i amb una marcada vocació internacionalitzadora. El curs 2022-2023 començarà també la mobilitat al Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats, impartit entre Barcelona i Madrid per l'Aliança 4 Universitats: l'alumnat que està cursant aquest curs la titulació a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, es desplaçarà a Madrid el proper curs per realitzar el segon curs de la carrera a la Carlos III i l'Autònoma de Madrid.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat